غیبت مقامات دولت آمریکا در نشست تحقیق کنگره درباره استیضاح ترامپ

سرپرست دفتر کاخ سفید و دیگر مقامات دولت ترامپ امروز در نشست تحقیق کنگره درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا حاضر نشدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میک مولاونی، سرپرست دفتر کاخ سفید و دیگر مقامات کاخ سفید امروز جمعه در نشست تحقیق کنگره درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حاضر نشدند.

مولاونی که مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز هست توسط کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده بود. این کمیته یکی از سه کمیته‌ای است که درباره احتمال فشار آوردن ترامپ به اوکراین برای تحقیقات علیه رقیب سیاسی اش بررسی می‌کند.

مارک ساندی، دستیار مدیر برنامه‌های امنیت ملی آمریکا در دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز احضار شده بود، اما او نیز حضور نیافت.

نمایندگان آمریکایی همچنین می‌خواستند از دو مقام دیگر نیز درباره هرگونه اطلاع مربوط به تصمیم این دفتر در تابستان گذشته برای مسدود ساختن کمک ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین که به تصویب این نمایندگان رسیده بود پرس و جو کنند. مقامات این دفتر این اقدام را بدون اطلاع کنگره صورت داده بودند.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار