گل محمدی: کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد/ برای بازیکن بی کیفیت خارجی از جیب مردم ۵۵۰ هزار دلار هزینه شد

سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو مشهد درباره آخرین وضعیت تیمش و مشکلات فوتبال کشورمان توضیحاتی ارائه کرد.

گل محمدی: کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد/ برای بازیکن بی کیفیت خارجی از جیب مردم ۵۵۰ هزار دلار هزینه شد

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو مشهد درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم شهرخودرو مشهد در رقابت‌های لیگ نوزدهم بیان کرد: خدا را شکر با توجه به تعداد بازی‌هایی که انجام داده ایم، عملکردمان از لحاظ برد، باخت و مساوی راضی کننده بوده است. از ۹ بازی ۲۰ امتیاز گرفته ایم که میانگین آن یعنی ۲/۲ امتیاز بالاتر از آماری است که برای یک تیم خوب ملاک و معیار محسوب می‌شود. خدا را شکر روز گذشته هم بازی خوبی مقابل پارس جنوبی انجام داده و با گل زیبایی که به ثمر رساندیم، توانستیم نتیجه را به سود خودمان تمام کنیم. اکنون به یک قدمی صدر جدول رسیده ایم و یک بازی عقب افتاده با گل گهر سیرجان داریم که یک هفته دیگر انجام می‌شود. اگر سه امتیاز آن بازی را هم بگیریم می‌توانیم به صدر جدول هم برسیم.

روی کار تیمی گل زیبایی به پارس جنوبی زدیم

او درباره عملکرد بازیکنانش در بازی با پارس جنوبی گفت: هدف پارس جم تنها کسب یک امتیاز بود و به همین دلیل سیستم دفاعی چیده و از یک سوم زمین خودش دفاع می‌کرد. وقتی تیمی ۱۰ نفره دفاع می‌کند، سخت بتوان موقعیت‌های گل زیادی روی دروازه اش ایجاد کرد. با این وجود کنترل بازی دست مان بود و ۲ موقعیت هم داشتیم که به گل تبدیل نشد. در نیمه دوم هم فشارمان را ادامه دادیم تا اینکه دقیقه ۷۸ با کار زیبای گروهی و تیمی به گل برسیم. حسین مهربان هم در روزی که یکی از بهترین بازی هایش را برای شهرخودرو انجام داد، گل فوق العاده‌ای زد. البته باید روی برخی نقاط ضعف مان کار کنیم.


بیشتر بخوانید:  گل‌محمدی: این برد را به حمیداوی تقدیم می‌کنم/ امیدوارم فرامرزی آسیب جدی ندیده باشد


انتظار از برخی بازیکنانی که قرارداد خوبی با شهر خودرو بسته اند بیشتر است

سرمربی شهرخودرو مشهد تصریح کرد: خودم از برخی بازیکنان مان به ویژه برخی نفراتی که امسال به جمع ما اضافه شده اند، توقع بیشتری دارم و آن‌ها باید بیشتر تلاش کنند. هوادار و باشگاه هم از بازیکنانی که قرارداد خوبی هم با ما بسته اند انتظار دارند دست کم به میزان قراردادشان به ما کمک کنند.

گل محمدی: کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد/ برای بازیکن بی کیفیت خارجی از جیب مردم ۵۵۰ هزار دلار هزینه شد

مصاحبه نکردن بازیکنان شهرخودرو تصیمم شخصی است

او درباره دلیل مصاحبه نکردن بازیکنان شهرخودرو در میکسدزون‌های پس از بازی‌های این تیم گفت: خودم و باشگاه در جریان این موضوع نیستم و اطمینان دارم همانگونه که خودم به بازیکنان نگفته ام مصاحبه کنند یا نکنند، باشگاه هم چیزی به آن‌ها نگفته است. مصاحبه نکردن بازیکنان در میکسدزون تصمیم شصی خودشان است و باید از آن‌ها دلیل مصاحب نکردن شان را بپرسید. به هر حال بازیکن پس از برگزاری یک بازی سنگین خسته است و شاید حرفی بزند که در ادامه نتواند آن را جمع کند.

نقطه قوت ما کار گروهی است

گل محمدی درباره اینکه چرا برخی بازیکنان به سطح موردنظر کادرفنی تیم شهر خودرو نرسیده اند، بیان کرد: هر فردی ظرفیت مشخصی دارد و بیشتر از ـآن نمی‌توان به او فشار آورد. بازیکنان شهرخودرو از لحاظ ذهنی وضعیت خوبی دارند و شرایط فنی شان هم مشخص است. بازیکنان را براساس توانایی‌های شان در قالب یک گروه و تیم قرار داده ایم و نقطه قوت مان هم همین کار گروهی است. در قالب یک تیم، خوب هستیم.

گل محمدی: کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد/ برای بازیکن بی کیفیت خارجی از جیب مردم ۵۵۰ هزار دلار هزینه شد

کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد

او با اشاره به دعوت نشدن بازیکنان شهرخودرو به تیم ملی اظهار داشت: هرچند خودم اعتقاد دارم ۲ - ۳ بازیکن شهرخودرو می‌توانند در تیم ملی بازی کنند و تیم ما در صورت پیروزی مقابل گل گهر می‌تواند صدرنشین شود، اما یک نفر هم از شهرخودرو به تیم ملی دعوت نشده است. امیدوارم نگاه بهتری به این تیم شود و در قالب تیمی بتوانیم با دوندگی بیشتر و اجام شدن شرح وظایف بازیکنان بهتر هم شویم.


بیشتر بخوانید: مطهری: وقفه‌های لیگ، تیم‌ها را از ریتم‌شان خارج می‌کند/ شهرخودرو را نباید با دیگر مدعیان مقایسه کرد


هاشمیان گفت دست کم یک بازیکن از تیم ما می‌تواند به تیم ملی دعوت شود

گل محمدی درباره اینکه آیا درباره این موضوع با کادرفنی تیم ملی صحبت کرده است یا خیر، گفت: واقعیت این است که حدود ۲۰ روز پیش با وحید هاشمیان صحبت کردیم و او گفت دست کم یک بازیکن شهرخودرو می‌تواند به جمع بازیکنان تیم ملی اضافه شود. روی آن بازیکن هم نظر مثبتی داشتند، اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که بازیکنی از ما به تیم ملی دعوت نشد. در هر صورت بازیکنان مان باید بیشتر تلاش کرده تا با عملکرد خوب خودشان به تیم ملی دعوت شوند.

بزرگ‌ترین مشکل فوتبال کشورمان خصوصی نشدن باشگاه‌ها است

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو مشهد درباره مشکلات مالی سرمربیان خارجی تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تیم ملی گفت: به نظر من ساختار فوتبال ایران ایراد دارد و بیشتر باشگاه‌های ما دولتی هستند. با توجه به مشکلات اقتصادی کشورمان، شرایط مالی باشگاه‌ها هم بالا و پایین می‌شود. این مشکل بزرگ باید حل شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، تمام باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان دردسر خواهند داشت. بزرگ‌ترین مشکل فوتبال کشورمان خصوصی نشدن باشگاه‌ها است و این روند خیلی کند پیش می‌رود.

پول بازیکن ۵۵۰ هزار دلاری و بی کفیت تیم بزرگ دولتی از جیب مردم می‌رود

او ادامه داد: هیچگاه برای باشگاه‌ها نظام و چارت اداری مشخصی تعریف نشده است و برای اینکه باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند، کار ضعیف پیش می‌رود. اگر این بخش وارد بحث باشگاه داری شود، دنبال تامین منافع خود می‌رود و هزینه اضافی و سرسام آور انجام نمی‌دهد. به صورت مثال بازیکنی که کیفیت خوبی ندارد با یک باشگاه بزرگ دولتی کشورمان ۵۵۰ هزار دلار قرارداد بسته است. این پول از جیب مردم ایران و دولت می‌رود. کسی دلش برای این پول نمی‌سوزد، اما مالک باشگاه خصوصی برای جذب بازیکن تحقیق می‌کند و براساس نیاز تیم و بودجه باشگاه دنبال بازیکن می‌رود. مدیری که نمی‌خواهد حساب و کتاب پس بدهد، هر اتفاقی را رقم می‌زند و می‌گوید اگر من نتوانم پول بازیکن را بدهم یک مدیر دیگر پرداخت می‌کند. همین مسائل سبب انباشتگی بیش از اندازه پرونده‌های مالی می‌شود.

گل محمدی: کادرفنی تیم ملی باید نگاه بهتری به شهرخودرو داشته باشد/ برای بازیکن بی کیفیت خارجی از جیب مردم ۵۵۰ هزار دلار هزینه شد

همه می‌دانند منشاء مشکلات باشگاه‌ها کجا است، اما اراده‌ای برای رفع آن وجود ندارد

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: هر سال می‌بینید AFC دنبال این است باشگاه‌ها بدهی شان را تسویه و تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. فدراسیون فوتبال هم باید به این مباحث به ویژه به اصلی‌ترین محل درآمدزایی باشگاه‌ها ورود کند. به نظر من در این موضوع کم کاری صورت می‌گیرد و باشگاه‌ها که نمی‌توانند به منابع اصلی مالی شان برسند، دچار مشکل می‌شوند. تیم‌های ما هم دولتی هستند. می‌دانیم منشاء مشکلاتی که روز به روز بیشتر می‌شود از کجا است. بحث حق پخش، بلیت فروشی و تبلیغات محیطی در ایران ساختار خوبی ندارد. وقتی این مسائل را کنار هم می‌گذارید متوجه می‌شوید به مشکل خوردن باشگاه‌های بزرگ ما کاملا طبیعی است. همه هم این دلایل را می‌دانند، اما اراده‌ای برای رفع مشکلات وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
عجبا
آخرین اخبار