ناظم الشریعه: بیشتر ایرادات بازیکنان را برطرف کرده ایم/ لژیونرها، در رقابت‌های چهار جانبه مشهد به تیم ملی اضافه خواهند شد

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در این ۳ روز سعی کردیم بیشتر ایرادات مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا را برطرف کنیم.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات تیم ملی قبل از رقابت‌های چهار جانبه مشهد گفت: با توجه به به شرایط موجود و فرصت کمی که تا آغاز مسابقات چهار جانبه مشهد داریم سعی کردیم یک مرحله اردوی تمرینی را برگزار کنیم.

ایرادات تیم ملی را تا حدود بسیار زیادی رفع کردیم

او افزود: در این ۳ روز بیشتر سعی کردیم بر روی ایراداتی کار کنیم که در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا با آن مواجه شده بودیم که خدا را شکر با تلاش بازیکنان و کادر فنی تا حدود بسیار زیادی آن ایرادات را در تمرینات و جلسات آنالیز برطرف کردیم. 


بیشتر بخوانید: دروغ شاخدار برای جوسازی بین‌المللی علیه ورزش ایران


در تورنمنت مشهد بازیکنان لژیونر به تیم ملی اضافه می شوند

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره بازی‌های چهار جانبه مشهد و بازی با ۳ تیم اروپایی، اسلواکی، اوکراین و بلاروس هم گفت: تورنمنت مشهد بسیار برای ما مهم است، زیرا شرکت در این رقابت ها ما را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار کمک می‌کند. همچنین به علت آن که تاریخ این بازی ها در فیفادی قرار دارد می خواهیم از بازیکنان لژیونرمان هم استفاده کنیم تا با هماهنگی بیشتری وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا شویم.

هماهنگی در تیم ملی حرف اول را می زند

ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی همچنین درباره بازیکنان جوان دعوت شده به اردوی تیم ملی هم بیان داشت: ما بازیکنان جوان را در این مدت زیر نظر داشتیم. اکثر این بازیکنان از دل لیگ بیرون آمده اند و همان طور که می‌دانید کار ما در تیم ملی با باشگاه‌ها بسیار متفاوت است، چرا که ما در تیم ملی بازیکنانی می‌خواهیم که از هوش بسیار بالایی برخوردار باشند.

او افزود: به دلیل آن که ما زمان کمی تا آغاز مسابقات جام ملت‌ها داریم تصمیم گرفته ایم که از بازیکنان با هوش و با استعدادی در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم تا بتوانند خودشان را به سرعت با دیگر بازیکنان هماهنگ کنند، زیرا در تیم ملی برای ما هماهنگی بسیار مهم است و در وهله اول قرار دارد.


بیشتر بخوانید: غلامی: رسانه‌ها باعث توجه مسئولان به ورزش بانوان می‌شوند


بهمن ماه هم قرار است یک بازی تدارکاتی داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره دیگر بازی‌های تیم ملی که قرار است تا قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا برگزار کند، گفت: قرار است بعد از پایان رقابت های چهار جانبه مشهد یک بازی تدارکاتی هم در بهمن ماه با یکی از تیم‌های خوب اروپایی برگزار کنیم، اما هنوز نام آن کشور مشخص نشده و در حال رایزنی و گفت و گو هستیم تا بتوانیم تا قبل از مسابقات جام ملت یک بازی تدارکاتی دیگری را برگزار کنیم.

هدف ما در جام ملت ها قهرمانی است

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین درباره سطح رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که قرار است اسفند ماه در ترکمنستان برگزار شود گفت: در هر صورت سطح این رقابت‌ها بسیار بالا است، زیرا ۵ تیم اول آن مسابقات جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی لیتوانی را کسب می‌کنند. همان طور که می‌دانید تیم‌های آسیایی وقتی جلوی تیم ما قرار می‌گیرند اول به فکر گل نخوردن هستند که این کار را برای ما بسیار سخت می‌کند و من امیدوار هستم که در مسابقات جام ملت ها بهترین نتایج را کسب کنیم که هدف ما قهرمانی در آن مسابقات است.


بیشتر بخوانید: رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا/ آخرین تمرین تیم ملی امروز برگزار شد


نیم فصل دوم بازی ها جذاب تر شده است

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره وضعیت لیگ برتر فوتسال گفت: به نظر من بازی‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم بسیار جذاب‌تر و هیجانی‌تر از نیم فصل اول برگزار شده است، زیرا تیم‌ها می‌خواهند در مرحله پایانی پلی آف حضور داشته باشند و به همین دلیل تک بازی‌ها برای اکثر تیم‌ها مهم است و همین باعث می‌شود بازی‌ها جذاب دنبال شود.

لیگ را باید از لحاظ اقتصادی قوی کنیم

او همچنین درباره وضیت اقتصادی باشگاه‌ها هم گفت: وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها مناسب نیست و امیدوارم که هیئت رئیسه جدید بیشتر به وضعیت اقتصادی لیگ توجه کند. به نظر من هر چقدر لیگ را از لحاظ اقتصادی قوی‌تر کنیم، درآمد زایی در آن بیشتر می‌شود و اکثر باشگاه‌ها رغبت پیدا می‌کنند تا در لیگ برتر سرمایه گذاری کرده و همین امر باعث می‌شود لیگ ما پویاتر و جذاب‌تر برگزار شود.

بازیکنان باید به کشورهای بروند که به پیشرفت فوتسالشان کمک کند

محمد ناظم الشریعه تصریح کرد: اکثر بازیکنان به خاطر همین وضعیت اقتصادی نامطلوب باشگاه ها از ایران رفته اند و در لیگ‌های دیگر کشور‌ها مشغول بازی هستند. همان طور که می دانید بازیکنان ما باید به کشورهایی بروند که هم به پیشرفت فوتسال شان کمک کند و هم در آن جا با انجام بازی‌های خوب خود تحت فشار قرار گیرند. برای مثال حسین طیبی و سپهر محمدی ۲ بازیکن لژیونر ما هستند که در کشور‌های بسیار خوبی مشغول به بازی هستند و همین موضوع به پیشرفت فوتسالشان بسیار کمک می‌کند و همچنین می‌تواند تاثیرات خود را در تیم ملی هم به نحو احسن اجرا کنند.


بیشتر بخوانید: تکلیف ترکمان مشخص شد/ بازیکن سایپا به اردوی تیم ملی فوتسال می‌رود


تیم ملی به تجربیات امثال شمس نیاز دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در پایان صحبت هایش درباره حضور حسین شمس در کمیته فنی فوتسال گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که در کمیته فنی فوتسال افتاده، زیرا ما در تیم ملی به تجربیات امثال حسین شمس بسیار نیاز داریم و در این مدت ما هر موقع از او کمک و یاری خواسته ایم با کمال میل به تیم ملی کمک کرده است و امیدوارم که او در کمیته فنی فوتسال همیشه موفق باشد.

انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار