استاندار قم مطرح کرد؛

دانشگاه‌ باید نقش و رسالت خود را داشته باشد

سرمست با بیان اینکه ۳۱ مرکز آموزش عالی در استان قم وجود دارد، گفت: دانشگاه‌های استان باید در کنار حوزه‌های علمیه، نقش و رسالت خود را داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم صبح امروز در حاشیه‌ی افتتاح از پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم که با حضور وزیر علوم انجام شد، ضمن تاکید بر لزوم تقویت جایگاه دانشگاه‌های استان در سطح استانی و ملی گفت: جلسه‌ای که با وزیر علوم برگزار شد، به منظور تقویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان بود، در استان قم ۳۱ مرکز آموزش عالی وجود د ارد و انتظار داریم که تلاش بیشتری در شناسایی مشکلات استان و ارائه راهکار داشته باشند.

او ادامه داد: دفتر ارتباط دانشگاه‌ها و استانداری را راه‌اندازی کرده و کارگروه‌های ۹گانه در رابطه با ماموریت‌های دانشگاه‌ها را تشکیل داده‌ایم و اولویت‌هایی را برای دانشگاه‌ها قائل شدیم، بدین صورت که هر دانشگاه موظف به پیگیری حداقل یکی از مسائل استان است و باید ارتباط بیشتری بین جامعه و دانشگاه‌ها برقرار شود، دانشگاه‌های ما براساس تحقیقات کاربردی و مهارت‌آفرین خود حرکت کنند تا گامی در جهت حل مسائل استان باشد.

سرمست درخصوص رابطه‌ی بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قم قابلیت‌های صنعتی خوبی دارد، باید دانشگاه‌های ما از صنعت پشتیبانی کنند تا از طریق اقتصاد دانش‌بنیان بتوانیم فعالیت‌های صنعتی را پیش ببریم، از طرف دیگر مراکز صنعتی استان نیز باید در ارتباط با دانشگاه‌ها قوی عمل کنند.

او ادامه داد: در مدیریت استان رویکرد براین است که دانشگاه‌‎های استان در کنار حوزه‌ی علمیه و سایر مراکز دینی نقش و رسالت خود را داشته باشند تا بتوانیم استان قم را به‌عنوان یک پایگاه معرفتی، علمی، فرهنگی که سهم مهمی در در نشر علوم دارد، به جایگاه شایسته خود برسانیم، به همین خاطر در مدیریت‌های استان از نظرات علمی و تخصصی دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

استاندار قم گفت: در بیان کلی دانشگاه از طریق ارتباط با جامعه، ارتباط با صنعت و استانداری، می‌تواند نقش هماهنگ‌کننده و پیونددهنده داشته باشد و در حل مشکلات استان مفید باشد.

انتهای پیام/الف

رویکرد مدیریت استان استفاده از نظرات تخصصی دانشگاهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.