عبدالله: روند بازشماری آرا متوقف شود/ دیگر سازش نمی کنیم و مسئولیت بحران به عهده تیم رقیب است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر لزوم توقف بازشماری آرا تاکید کرد.

روند بازشماری آرا متوقف شود/ دیگر سازش نمی کنیم و مسئولیت بحران به عهده تیم رقیب استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز (یکشنبه 19 عقرب/ آبان) در یک گرد‌همایی اعتراضی در کابل بر لزوم توقف بازشماری آرا تاکید کرد.

وی اظهار داشت: روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در غیاب ناظرین ستاد انتخاباتی او (ثبات و همگرایی) مشروعیت ندارد و این روند باید متوقف شود.

عبدالله تاکید کرد: تیم «ثبات و همگرایی» به دنبال بحران انتخاباتی نیست بلکه تلاش دارد سلامت پروسه انتخابات را حفظ کرده و آن را از بحران نجات بدهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «در کل 300 هزار رای مورد اختلاف است؛ تا زمانی که سرنوشت بیش از 137 هزار رای بایومتریک که هنوز نامعلوم است و همچنان آرای 2423 محل رای که بدون بایومتریک است روشن نشود تیم ما از روند بازشماری نظارت نخواهد کرد.»

عبدالله عبدالله بیان داشت: «ما در گذشته مصلحت کردیم اما تاوان آن را مردم افغانستان داد؛ دیگر سازشی در کار نیست این بار مصالح و منافع علیای کشور ایجاب می‌کند که آرای پاک مردم دفاع صورت بگیرد و به کرسی بنشیند.»

وی گفت: «در صورتی که کمیسیون انتخابات روند بازشماری را در غیاب ناظرین تیم ما ادامه بدهد اقدامات بعدی مسالمت آمیز ما گسترده خواهد بود.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که اگر انتخابات ریاست جمهوری به سوی بحران برود، مسئولیت آن به دوش تیم رقیب ما (دولت ساز) می‌باشد.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این اقدام با واکنش برخی تیم های انتخاباتی مواجه شد.

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله تاکید دارد که قبل از بازشماری، باید آرای تقلبی کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار