تعطیلی ۲ واحد غیرمجاز زالو درمانی و تزریقات و پانسمان

یک واحد غیرمجاز طب سنتی و زالودرمانی و یک مرکز تزریقات و پانسمان غیربهداشتی در لارستان پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مبشری مدیر اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دادستانی و کسب اجازه ورود، به همراه مامور نیروی انتظامی یک مرکز غیرمجاز زالو درمانی که در یکی از تکایا واقع در محله پیرغیب برپا شده بود پلمب شد.

او افزود: این عمل در یک مکان غیر بهداشتی و با لوازمی نامناسب انجام می‌شد که فرد خاطی که اصلا صلاحیت انجام طبابت سنتی را نداشت با همکاری بهداشت محیط و اداره حقوقی دانشکده تحویل قانون داده شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، با گلایه از برخی مراکز آموزشی که بدون مجوز لازم و رعایت قوانین به آموزش این طب مشغول هستند بیان کرد: تنها افرادی می‌توانند به عنوان دستیار طب سنتی فعالیت کنند که مدرک تحصیلی در یکی از شاخه‌های پیراپزشکی (پرستاری، مامایی و…) را داشته باشند و پس از گذراندن دوره آموزشی طب سنتی می‌توانند زیر نظر پزشک عمومی دوره دیده فعالیت کنند.

او افزود: هر فردی که بخواهد خارج از این موارد یادشده به انجام امور طب سنتی بپردازد قطعا خلاف قانون عمل کرده و با فرد خاطی برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مبشری همچنین از تعطیلی یک واحد تزریقات و پانسمان به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلفات خبر داد.

انتهای پیام/چ

پلمب واحدهای غیربهداشتی و متخلف در لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار