وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

قیمت ساخت هر واحد مسکن ملی ۳ و نیم میلیون تومان/ ثبت نام ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده

اسلامی قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکونی در طرح اقدم ملی را ۳ میلیون و پانصد هزار تومان اعلام کرد.

قیمت تمام شده ساخت هر واحد ۳ و نیم میلیون تومان است / ثبت نام ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسودهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین اجلاس ایستگاه‌های آینده توسط اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا با بیان اینکه در این همایش از ۲۱ کشور دنیا حضور داشته‌اند گفت: اتصال حمل و نقل درون شهری و برون شهری مقاله‌های برتر مورد تشویق قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های آینده کارکرد‌هایی فراتر از سوار و پیاده کردن مسافر دارد گفت: کارکرد‌هایی که در این حوزه باید انجام گیرد ارائه تمامی خدمات مورد نیاز مردم است و کسب و کار‌هایی که می‌تواند درون ایستگاه‌ها ایجاد شود.

اسلامی گفت: مردمی که سفر‌های درون و برون شهری خود را از ایستگاه‌ها انجام می‌دهند می‌توانند بخشی از نیاز‌های خود را در ایستگاه‌ها برطرف کنند.

او اظهار کرد: هتل‌ها مراکز خرید در ایستگاه‌ها باید باشد تا سفر‌های درون شهری از طریق خودرو و بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای کاهش یابد که این موضوع زمینه‌ساز کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن چابهار و راه‌آهن رشت – آستارا را دنبال می‌کنیم، گفت: ۱۰ میلیون تن ترانزیت طی سال‌های گذشته داشتیم که هدف‌گذاری ما آن است که این میزان را تا ۳ سال اینده به ۵۰ میلیون تن برسانیم.

اسلامی با اشاره به اینکه امسال ۴۸ درصد از تبادلات ما با آذربایجان بوده است، گفت: با اتصال راه‌آهن آستارا میزان ترانزیت ما افزایش خواهد یافت.

او در ادامه به طرح اقدم ملی مسکن اشاره کرد و گفت: سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به صورت آزمایشی چند ماه پیش در استان کرمان آغاز شد و مردم با ثبت نام در این سامانه استقبال خوبی از این طرح کردند و ما توانستیم با جمع‌بندی از ثبت‌نام طرح اقدام ملی در استان کرمان نتایج خوبی را کسب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ۲ روز پیش سایت سامانه طرح اقدام ملی آغاز به کار کرد، گفت: ۱۰ استان در این مدت ثبت‌نامشان انجام می‌شود و از روز سه‌شنبه مردم می‌توانند اطلاعات خود را وارد این سامانه کنند.
بیشتر بخوانید: بهره برداری از مترو هشتگرد تا ۲ سال آینده/ اتصال راه آهن به ۲ استان دیگر در آینده نزدیک

اسلامی با اشاره به اینکه در ۳ استان به تدریج ثبت‌نام را انجام می‌دهیم، گفت: استان به استان با توجه به پیش بینی اراضی ثبت نام را آغاز می‌کنیم. مهمترین گام ما شناسایی متقاضیان واقعی است و ارتباط دادن آن‌ها به پروژه‌ها است.

او با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها با ارائه زمین به مردم و پشتیبانی از نقشه‌ها و ارائه تسهیلات می‌توانند متقاضیان واحد‌های خود را بسازند گفت: برخی از پروژه‌ها هم در این طرح به شرکت‌ها ارائه می‌شود و با انعقاد قرارداد مردم می‌توانند واحد‌های خود را به صورت مشارکتی دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان باید با عضویت و ثبت‌نام در این سامانه طبق زمانبندی واحد‌های خود را تحویل بگیرند.

اسلامی در ادامه به ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده هم اشاره کرد و گفت: کسانی که زمین دارند به ویژه در بافت‌های فرسوده می‌توانند با دریافت پروانه ساخت رایگان و تخفیف ۵۰ درصدی تسهیلات واحد‌های خود را بسازند که تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده ثبت‌نام کرده و ما آن‌ها را برای دریافت تسهیلات معرفی کرده‌ایم.

او بیان کرد: صندوق پس انداز یکم در طرح اقدام ملی وارد شده و قیمت ساخت هر متر مربع مسکن در کلانشهر‌ها حداکثر ۳ و نیم میلیون و در سایر شهر‌ها ۲ و نیم تا ۳ و نیم میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دهک‌های یک تا سه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار دارند و ما با ارائه زمین رایگان به دستگاه‌های حمایتی ساخت آن‌ها را توسعه می‌دهیم.

همچنین اسلامی درباره پرواز آنتونوف ۷۴ گفت: مرجع ملی و بین‌المللی پرواز در هر هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری است و وقتی که با ضوابط تشخیص دهند می‌توانند به هواپیما‌ها مجوز پرواز دهند.

او با اشاره به اینکه آنتونوف  ۷۴ از پیش پرواز می‌کرده است و ممنوعیت پرواز از سوی هیچ فردی برای آن صادر نشده است افزود: برای سانحه پرواز آنتونوف ۱۴۱ رسیدگی‌ها صورت گرفته و جمع‌بندی آن مشخص است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ پرونده‌ای برای رئیس سازمان هواپیمایی وجود ندارد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری کمیته بررسی سانحه دارد و مرجع بین‌المللی هوانوردی سازمان هواپیمایی است و هر مرجعی که می‌خواهد رسیدگی کند باید ملاک بررسی برای آن سانحه داشته باشد. ما صد مرجع نمی‌توانیم در کشور برای پرواز‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام /
 

سازمان هواپیمایی همچنان مرجع حاکمیتی در صدور مجوز پروازهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خبرنگار جوان هر متر مربع از هر واحد 3.5 میلیون تومان گفته نه هر واحد
آخرین اخبار