دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی مطرح کرد؛

کمبود تجهیزات رادیوتراپی به زودی مرتفع می‌شود

انصاری گفت: بزودی بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور مجهز به دستگاه‌های رادیوتراپی پیشرفته می‌شوند.

کمبود تجهیزات رادیوتراپی به زودی مرتفع می‌شودبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور انصاری دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی، اظهار کرد: چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته داخلی و خارجی، ۲۷ تا ۲۹ آذر در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
 
او افزود: آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه درمان سرطان در رشته‌های مختلف آنکولوژی به ویژه تومور‌هایی مانند: تومور‌های پستان، سر و گردن، تومور‌های دستگاه تناسلی زنان و مردان و تومور‌های گوارش توسط این اساتید در کنگره ارائه خواهد شد.
 
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ادامه داد: تومور پستان از جمله تومور‌های شایع است که در زنان به ویژه در سنین فعال بروز می‌یابد و این امر اهمیت غربالگری (تشخیص زودهنگام) و درمان به موقع این سرطان را آشکار می‌سازد.
 
او بیان کرد: روش‌های بروز درمان موضعی اعم از جراحی و رادیوتراپی و روش‌های سیستمی مانند: شیمی درمانی و هورمون درمانی از جمله مباحثی است که با حضور اساتید در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: اظهار نظر عجیب رئیس انجمن انکولوژی درخصوص اشتغال خانم‌ها
انصاری درباره کمبود داروهای سرطان، گفت: ممکن است گاهی به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور دچار کمبود مقطعی دارو‌های سرطان شویم، اما خوشبختانه با بومی سازی این دارو‌ها روز به روز نیاز به خارج از کشور کمتر شده و بیماران با مشکلات کمتری روبه‌رو هستند.
 
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی درباره دستگاه‌های رادیوتراپی نیز گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارت بهداشت و همکاری مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی بزودی بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور مجهز به دستگاه‌های رادیوتراپی پیشرفته می‌شوند و نیاز به سفر بیماران به شهر‌های دور و استان‌های مجاور برای دستیابی به خدمات درمانی مناسب در حوزه سرطان را بسیار کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

کمبود حادی در دارو‌های بیماران سرطان نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار