وزیر ورزش و جوانان:

کادر مدیریتی کشور باید از سمن‌ها انتخاب شوند

سلطانی فر با اعلام اینکه باور جدیمان این است جوانان عضو سمن‌ها مدیران آینده کشورند، گفت: همه‌ی کادر مدیریتی کشور در آینده باید از سازمان‌های مردم نهاد انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان که در محل اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، گفت: توفیقی شد در سفر رئیس جمهور به استان کرمان، در خدمت مردم استان باشیم تا ضمن افتتاح ۱۴ پروژه ورزشی در استان، از تأسیسات ورزشی شهر کرمان نیز بازدید‌هایی داشته باشیم و در نهایت حضور شما جوانان برسیم.

او افزود: سیاست ما در بخش جوانان، در ارتباط با NGO‌ها ابتدا هدف این بود تعداد کمی را افزایش دهیم که خوشبختانه طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری در استان‌های مختلف در کشور داشته اند.

سلطانی فر با اشاره به وجود ۱۰۷ سمن در استان کرمان افزود: وجود ۵۷ سمن در شهر کرمان معقول و خوب است، اما با توجه به گستردگی استان کرمان، باید شهر‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

او تصریح کرد: در مرحله‌ی دوم، هدف ما این بود، در کنار رشد کمی، بتوانیم آن‌ها را توانمند کنیم، یعنی حمایت کنیم و مسائل قانوینشان را حل کنیم و متناسب با بخش‌هایی که کار خود را آغاز کردند، زمینه کاریشان را فراهم کنیم و در این راه در حد توان و بضاعتمان با پشتیبانی مالی کمک کرده ایم.

سلطانی فر بیان داشت: تلاش کرده ایم، مجموعه‌ی جوانان عضو سمن ها، اشراف و آگاهی بیشتری نسبت به مصائب اجتماعی، توسعه و اجرایی کشور پیدا کنند، چرا که باور جدیمان این است که این‌ها مدیران آینده کشور هستند و همه‌ی کادر مدیریتی کشور در آینده بایستی از داخل سازمان‌های مردم نهاد انتخاب شوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: به مدیران کل توصیه کرده ایم در کنار جلسات معمولی که خودشان دارند، ترتیبی دهند تا دائم این سمن‌ها با مجموعه مدیران کل استان و مسئولان استان جلسه، دیدار و تبادل نظر داشته باشند تا این انتقال تجربه بتواند سریعتر، بهتر، رودررو و شفاف‌تر انجام شود.

سلطانی فر افزود: من فکر می‌کنم در بخش توانمندسازی، در کنار رشد کمی ما باید تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به امید خدا، اعضای سمن‌ها را آماده کنیم تا بتوانند مدیریت‌های آینده کشور را به دست بگیرند و نقش خودشان را به عنوان مدیران توسعه آینده کشور ایفا کنند.

او تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد سمن‌های مختلف در کل کشور طی سه سالی که من هستم مبین این است، فارغ از مسائل سیاسی، جناحی و ... دارند فعالیت‌های خودشان را انجام می‌دهند و عمدتاً در بستر مسائل اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

سلطانی فر بیان داشت: ما بسیاری از موارد که دچار مسائل مختلف می‌شویم، قبل از اینکه این مسئله تبدیل به بحران و کشمکش شود، باید بتوانیم این بحران‌ها را مدیریت کنیم و نقش سمن‌ها در حل کردن مشکلات مختلف کشور به ویژه مشکلات اجتماعی مان خیلی خوب بوده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از سویی دیگر در بخش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج، ما باید کار گسترده تری انجام دهیم چرا که به شدت اعتقاد داریم بایستی در کشور، بنیان‌های خانواده را مستحکم کنیم و این امر از طریق ارتقاء و رشد آگاهی‌های زوجین حتماً انجام شود.

او افزود: بهرحال خیلی از زوج‌های جوان هستند که اگر این آموزش‌های قبل از ازدواج را ببینید، خصوصا در فرازو نشیب‌های زندگی شان به ویژه در سال‌های اول (بیشترین طلاق‌ها در چهار پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد) موثر است و چند ساعت کار مشاوره و راهنمایی و توجیه زوجین می‌تواند جلوی فروپاشی خانواده را بگیرد.

سلطانی فر تصریح کرد: ما به شدت برای حل کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه نیازمان این است که بنیان‌های خانواده را مستحکم کنیم و نقش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج ما می‌تواند خیلی چشمگیر باشد.

او بیان داشت: البته موسسات خصوصی هم وجود دارد، اما خیلی از جوانان هستند شاید توان، بضاعت، اشراف و ارتباط با این مراکز را نداشته باشند و ما باید به عنوان بخشی از کار فرهنگی و اجتماعی دولت این خدمات را ارائه دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در استان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، این دفاتر یکی پس از دیگری ایجاد می‌شوند.

او افزود: توصیه ام این است، استان کرمان هم در این حوزه بتواند با جدیت بیشتری این بخش را دنبال کند.

سلطانی فر تصریح کرد: ما مسائل شناسایی قانونی سمن‌ها را در خیلی از استان‌ها حل کردیم و اینجا هم حل شده و هم اکنون با همکاری استانداری‌ها شناسه گرفته اند که دیگر باید بخش توانمندسازی شان را جدی‌تر ببینم.

او استان کرمان را جزو استان‌های نسبتاً موفق در توسعه سمن‌ها به ویژه در شهر کرمان دانست و از سمن‌ها خواست: ابتدا روی شهرستان‌ها متمرکز شوید و دوم اینکه توسعه دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج را در دستور کار خود قرار دهید.

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به وزیر و هیئت همراه، بیان داشت: کرمان جزو استان‌های سرآمد در حوزه جوانان است.

او به برگزاری مجمع انتخاباتی سمن‌های جوانان کشور به میزبانی کرمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزبان بزرگترین رویداد ملی حوزه جوانان بودیم، امسال نیز مجمع انتخاباتی استانی سمن‌ها را داشتیم که با استقبال خوبی از سوی شهرستان‌ها انجام شد و گستردگی بسیار خوبی داشت.

پاریزی افزود: حضور شهرستان‌ها کمک می‌کند ما گستردگی کمی و کیفی سمن‌ها را در سطح استان و شهرستان‌های استان داشته باشیم و با توجه به اینکه کرمان از پهناورترین استان‌های ایران است، لذا نیاز است کار در این حوزه به صورت جدی و برنامه محور دنبال شود.

او تصریح کرد: در بحث توانمندسازی، مهارتی، حوزه‌های آموزشی سمن ها، استان ظرفیت بسیار بالایی دارد و هنوز توانایی افزایش و ارتقاء داریم.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌های عملیاتی و حمایت وزارت ورزش و جوانان بتوانیم استان کرمان را به صورت پایلوت فعال کشور در حوزه جوانان معرفی کنیم.

پیش از این نشست، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه به اتفاق مسئولان ورزش استان از خانه بوکس، استادیوم شهید سلیمی کیا و استخر شهید نشاط کرمان بازدید کردند.

انتهای پیام/ب

نشست صمیمی سلطانی فر با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار