نیروگاه خورشیدی در شاهرود احداث می شود

مدیر عامل شرکت پویا انرژی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شهید باکری در سمنان گفت: با تخصیص زمین در شهرستان شاهرود می توان مشابه نیروگاه شهید باکری را در این شهر احداث کرد.

پورهاشم مدیر عامل شرکت پویا انرژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به حضور استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این نیروگاه گفت: امروز با حضور مسئولین کلنگ ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌ای بالغ بر ۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۱۵ هزار هکتار زده شد و امیدواریم در مدت یک سال بتوانیم این پروژه را به مرحله‌ی بهره برداری برسانیم.

او با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی شهید باکری افزود: با بهره برداری از این نیروگاه استارت کار‌های تجدید پذیر در کشور و به ویژه استان سمنان آغاز شد و امیدواریم با تخصیص زمین در شهرستان شاهرود نیز بتوانیم مشابه این پروژه را ایجاد کنیم.

پورهاشم در پایان اظهار داشت: در کنار احداث این نیروگاه خورشیدی، مطالعات احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در شهرستان دامغان نیز در حال انجام است و اگر مطالعات مورد رضایت باشد، احدث نیروگاه بادی در شهرستان دامغان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام / م

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شهید باکری در سمنان زمینه ساز آغاز کار‌های تجدید پذیر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.