افزایش ۱۶میلیون تنی تولیدات محصولات دامی در کشور

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰هزار نفر شتر در کشور وجود دارد که استان یزد با ۱۵هزار نفر شتر رتبه سوم در کشور را داراست.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  علی اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین روز ملی مزرعه شتر تک کوهانه در بافق، گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰هزار نفر شتر در کشور وجود دارد و استان یزد با ۱۵هزار نفر شتر رتبه سوم در کشور را داراست.

او با بیان اینکه شرایط اقلیمی کشور در سال‌های گذشته سبب کاهش تعداد نفرات شتر در کشور شده است، افزود: اولویت‌های اصلی کشور  توجه جدی به امنیت غذایی و رشد امنیت غذایی است.

مویدی ادامه داد: امروز کل تولیدات محصولات کشاورزی از ۲۲میلیون به ۱۲۲میلیون تن رسیده و همچنین تولید محصولات دامی از ۳ونیم میلیون تن به ۲۰میلیون تن رسیده است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش به ظرفیت و پتانسیل ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور در شهرستان بافق اشاره کرد و ادامه داد: از این فرصت به عنوان پایگاه ملی برای انتقال تجربیات و ظرفیت‌های شتر ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه بافق استفاده می‌شود.

او تصریح کرد: این صنعت در استان‌های کویری به ویژه یزد می‌تواند جایگزین خوبی برای صنعت‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/ی

تولیدات محصولات دامی در کشور افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار