هشدار مورالس به مقامات بولیوی: دست خود را به خون مردم آلوده نکنید/ لازم باشد به کشور برمی‌گردم

«اوو مورالس» در کنفرانسی مطبوعاتی در مکزیک به مقامات کنونی بولیوی در خصوص سرکوب معترضان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی بولیوی که با گرفتن پناهندگی سیاسی، اکنون در مکزیک به سر می‌برد، در کنفرانسی مطبوعاتی به مقامات دولتی بولیوی هشدار داد که دست خود را به خون مردم آلوده نکنند.

وی در این نشست خبری گفت: ناآرامی‌های کنونی بخشی از درگیری‌های ضد امپریالیستی و ضد استعماری بومیان بولیوی است که سال‌ها با آن روبرو بوده‌اند.

اوو مورالس اعلام کرد در صورتی که مردم از وی بخواهند، به بولیوی باز خواهد گشت. رئیس جمهور مستعفی بولیوی همچنین سازمان کشور‌های آمریکایی (OAS) را به خاطر گام برداشتن در جهت منافع ایالات متحده و نیز دست داشتن در ناآرامی‌های کشورش محکوم کرد.

وی گفت: سازمان کشور‌های آمریکایی در خدمت مردم آمریکای لاتین نیست؛ بلکه در خدمت امپراتوری آمریکاست.

هشدار مورالس به مقامات کنونی بولیوی: دست خود را به خون مردم آلوده نکنید

درگیری معترضان با پلیس در بولیوی

معترضان روز چهارشنبه نیز با تظاهرات در لاپاز، پایتخت بولیوی، با ریاست جمهوری موقت «جنینه آنز» مخالفت کردند. پلیس ضد شورش نیز تلاش کرد با معترضان برخورد کند. در حالی که معترضان به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کردند، پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آن‌ها استفاده کرد. بولیوی از ۲۰ اکتبر و از زمان انتخابات عمومی در این کشور، شاهد ناآرامی‌هایی بوده است.

هشدار مورالس به مقامات کنونی بولیوی: دست خود را به خون مردم آلوده نکنید

حمایت معترضان از اوو مورالس

مورالس که از سال ۲۰۰۶ قدرت را در بولیوی در دست دارد، روز یکشنبه از سمت خود استعفا کرد. وی گفته است که او قربانی کودتایی برنامه‌ریزی شده از سوی سیاستمداران جناح راست و نیرو‌های مسلح این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در تحولات بولیوی نقش آمریکا به وضوح دیده میشود
آخرین اخبار