در ۷ ماهه نخست سال:

کشف بیش از ۱ تن انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف

فرمانده انتظامی خوسف گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱ تن و ۲۹۲ کیلو و ۷۶۳ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سرهنگ صادقی فرمانده انتظامی خوسف  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان،گفت:اداره ورزش و جوانان این شهرستان برنامه‌های ورزش همگانی را در راستای پیشگیری از اعتیاد با جدیت در دستور کار دارد.

او با اشاره به ارائه یک طرح کارشناسی شده توسط بهزیستی این شهرستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: در این طرح چهار کانون مواد مخدر در شهرستان شناسایی و برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

سرهنگ صادقی ادامه داد: اول مهرماه امسال، آموزش همگانی مواد مخدر در هفت مدرسه شهرستان خوسف با همکاری ناجا و آموزش و پرورش به فراخر سن دانش آموزان در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام شد.

فرمانده انتظامی خوسف اظهار کرد:پیشگیری از اعتیاد از دغدغه‌های ناجا است و در این راستا جلسات پیشگیری از اعتیاد در روستا‌ها انجام می‌دهیم و شبکه بهداشت و درمان هم از طریق بهرورزان مباحث آمزشی را به مردم ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه  کشفیات خودرو‌های شهرستان به لحاظ تعداد و پرونده‌ها بیشتر شده، اما خودرو‌ها کمتر و خردتر مواد جابه جا می‌کنند گفت: و از ابتدای سال تاکنون ۴۵ خودرو توقیف شده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ صادقی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۲۹۲ کیلو و ۷۶۳ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف شده که از این رقم کشفیات ۵۱۱ کیلو تریاک، ۲۳۰ کیلو مرفین، ۶۲ کیلو هرئین و شیشه و مابقی کشفیات مربوط به سایر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی خوسف جمع متهمین دستگیر شده در حوزه مواد مخدر را ۱۱۹ نفر برشمرد و افزود: دستگیری متهمان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و از جمع متهمان ۹ مورد به صورت باندی اقدام به فروش مواد مخدر کرده بودند که این مورد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: خرده فروشی از دغدغه‌های نیروی انتظامی و از اولویت‌های ناجا است و چند نفر از سرکرده‌های خرده فروشی دستگیر شد و خانه پاتوق معتادان هم با اقدامات ناجا و قضایی پلمپ شد.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر کوتاه نمی‌آییم و با همکاری دستگاه‌ها اجرای ماموریت اصلی خود را انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در خصوص خط ملی اعتیاد تبلیغات و اطلاع رسانی لازم انجام شده و مردم می‌توانند برای دریافت مشاوره شماره ۰۹۶۲۸ را شماره گیری کنند.

انتهای پیام / ط ا

 شناسایی چهار کانون مواد مخدر در شهرستان خوسف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار