ضعف صنعت نشر در زمینه جذب استارت آپ‌ها

یک مشاور نشر گفت: صنعت نشر در کشور ما در زمینه جذب استارت آپ ها بسیار ضعیف بود و همین باعث شده این صنعت چندان به رور نباشد.

ضعف صنعت نشر در زمینه جذب استارت آپ‌هااحمد عسکری کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و از فعالان در زمینه مشاوره نشر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با شکل گیری اشکال جدید کتابخوانی، بازار نشر سنتی به سمت نشر الکترونیک رفته است، اما هنوز در این زمینه پیشرفت لازم را نداشته است.

او ادامه داد: یکی از این دلایل به جذب نشدن استارت آپ‌ها به صنعت نشر برمی گردد، زیرا از نظر سرمایه گذار این صنعت و قابلیت لازم را برای فعالیت نداشته است.

این فعال فرهنگی گفت: همچنین در کشور ما هنوز سهم نشر الکترونیک مشخص نیست و یک ناشر هنوز واقف نیست که در هنگام نشر یک کتاب چه قدر می‌تواند بر کسب درآمد از فروش الکترونیک حساب کند.

عسکری ادامه داد: ناشران نیز در زمینه نشر الکترونیک کتاب‌ها نیز بسیار ضعیف عمل می‌کنند و نیاز‌های مخاطب را در این زمینه در نظر نمی‌گیرند در حالیکه ناشران خارجی در زمینه کتاب‌های الکترونیک این امکان را قائل هستند که خریدار به جای خرید همه کتاب، فصل‌های مورد نیاز خود را از کتاب خریداری کند یا امکان بخش‌هایی از مطالعه کتاب را به خریدار می‌دهند.

او گفت: باید بپذیرم که با گسترش استفاده از فضای مجازی و تغییر سبک زندگی و ذائقه مخاطب، نشر به سمت نشر دیجیتال تغییر می‌کنند پس به جای تمرکز بر ضعف نسخه‌های الکترونیک و ماندن در نشر سنتی، بهتر است امتیازات نشر جدید را در نظر بگیریم.

این دانش آموخته مطالعات فرهنگی تصریح کرد: نشر دیجیتال به حفظ محیط زیست کمک می‌کند و همچنین با گرانی کاغذ، این نوع نشر بسیار به صرفه‌تر است و از همین امتیاز می‌توان برای گسترش کتابخوانی استفاده کرد.

انتهای پیام//م. م
 

نشر دیجیتال یک فرصت است

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.