خرید حمایتی ۱۷ تن زعفران در خراسان رضوی

در قالب طرح خرید حمایتی ۱۷ تن زعفران توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در دو هفته اخیر از کشاورزان خریداری شد.

خرید حمایتی ۱۷ تن زعفران در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ناصری مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی زعفران در این استان موجب تعادل قیمت محصول در بازار و رضایت کشاورزان زعفرانکار شده است.

او با بیان اینکه خرید حمایتی زعفران از ۱۰ آبان ماه در این استان آغاز شده است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های خراسان رضوی فعالند و خرید محصول از کشاورزان را انجام می‌دهند و طبق اعلام قبلی، خرید زعفران در اجرای این طرح تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی محصول زعفران با چهار عنوان نگین زعفران، شبه نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی و سطح بندی نهایی آن پس از آزمایش صورت می‌گیرد و بر این اساس هر کیلو گرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی پارسال ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر

 

انجام خرید حمایتی زعفران استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.