در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای حل معضل بیکاری در قرارگاه مهارت آموزی/ اعطای وام به کارآفرینان پس از اتمام خدمت سربازی

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اقدامات قرارگاه مهارت آموزی برای جوانان سرباز توضیحاتی داد.

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نیرو‌های جوان در عصر حاضر از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، ظرفیت‌های بالایی دارند و در بحث فراگیری ضریب هوشی بالایی دارند.

وی افزود: جوانان برای نظام جمهوری اسلامی ذخیره‌های استراتژیک و راهبردی هستند. لازم بود تا به مسیر آموزش جوانان یک ساماندهی داده شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: با دستور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از دو سال گذشته قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شد و از ابتدا این موضوع که کدام یک از دستگاه‌ها می‌توانند در انجامامورات این قرارگاه نقش داشته باشند بررسی شد که با وزارت‌‎ خانه‎های مختلفی تفاهم‎ نامه‌های متعددی نوشته و امضا شد و یک فرآیندی ترسیم شد تا جوانان ما بتوانند قبل از اینکه وارد حوزه خدمت وظیفه شوند، دارای مهارت‌های ویژه‌ای شوند تا در مسیر خدمتی در همان مهارت‌ها تمرین ممارستی داشته باشند تا با عنوان مربی یا کارآموز مشغول شوند.

وی افزود: تلاش بر این است تا پس از ترخیص سربازان این افراد وارد بازار کار شوند و خودشان کار آفرین باشند، این موضوع می‌تواند در قدرت و اقتدار ملی ما نقش آفرین باشد؛ بنابراین توجه به جوانان در اولویت این قرارگاه قرار دارد.

امیر آشتیانی گفت: برای تسهیل در این روند مشوق‎‌هایی را در نظرز گرفتیم تا جوانان برای حضور در کلاس‌های اموزشی فراگیری مهرات‌های ویژه ترغیب شوند.

وی در خصوص اینکه تعلیم و تربیت جوانان چگونه باعث تحقق بخشی گام دوم انقلاب شود، افزود: آنچه که در گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری است، این است که ما بتوانیم جوانان را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ آماده کنیم؛ جوانان نقش اساسی را دارند، ما از شرایط خاص و ویژه‌ای برخوردار هستیم اگر در سطح جهان بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم؛ باهوش‌ترین و مستعد‌ترین جوانان در میهن اسلامی است.


بیشتر بخوانید: سربازی برای پسر‌ها جذاب شد/ آموزش مقابله با کلاهبرداری در پادگان‌ها


جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نسل ما از ابتدا با آئین اسلام و مقررات اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود تا پس از ایجاد فضای مناسب جوانان از حداکثر قابلیت‌هایشان استفاده کنند. تمام مسئولان کشوری و لشکری وظیفه داریم تا تمام موارد را ساماندهی و برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه جوانان به مدت دو سال برای انجام خدمت سربازی وارد نیور‌های مسلح می‌شوند، ستاد کل در انجام این امور پیشگام و متولی امر شده است. فرصت بسیار خوبی داریم تا قبل از ورود به خدمت جوانان را برای مهارت آموزی تربیت کنیم که در این راه وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش عالی و مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای باید تلاش کنند تا جوانانی را که وارد خدمت سربازی شدند را آموزش دهند و به آن‌ها گواهی اشتغال بدهند تا پس از خدمت به راحتی وارد بازار کار و کار آفرینی شوند.

امیر سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های مسئول پای کار آمدند و با برگزاری جلسات و کارگاه‌های متعدد، تفاهم نامه‌های زیادی به امضا رسید.

وی با بیان اینکه انجام این کار مورد تشویق و حمایت فرمانده معظم کل قوا است و ایشان به این قضیه اهتمام دارند، گفت: با مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده جوانان برای شرکت در کارگاه‌های مهارت آموزی ترغیب می‌شوند و این خود به معظل بیکاری نیز کمک بسیار خوبی خواهد کرد، چرا که جوان سرباز پس از اتمام خدمت مقدس سربازی هم وظایف دفاعی و امنیتی را انجام داده و هم اینکه دیگر مشکلی برای ایجاد شغل و ورود به بازار کار نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اعطای وام ۳۰ میلیونی به مشمولان سربازی دارنده مهارت نامه بین‌المللی


جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سه دسته مشوق برای جوانان در نظر گرفتیم، یکی قبل از خدمت است که اگر هنرجو‌ها در این زمان مهارتی را کسب کنند، قطعا یکسری امتیازات به آن‌ها داده خواهد شد که از جمله این امتیاز‌ها می‌توان به این موارد اشاره مرد که مشمولان علاقه دارند تا در کدام نقطه از کشور و کدام رسته خدمت کنند.

وی افزود: قدرت مانور بسیار بزرگی برای چگونگی خدمت جوانان ایجاد شده تا جوان ما بتواند از این امتیاز بهره‌مند شود تا محل خدمت خود را انتخاب کند.

امیر سرتیپ آشتیانی اظهار کرد: برای افرادی که حین خدمت مهارت ببینند، درجه تشویقی در نظر گرفتیم و مرخصی‌های تشویقی برایشان اعمال خواهد شد و افراد مهارت دیده‌ای که بخواهند از کشور خارج شوند با در نظر گرفتن تشویق‌هایی راه را برای خروج راحت از کشور و بازگشتشان فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: در دسته سوم مشوق‌ها، به افرادی که از خدمت ترخیص شدند و پس از انجام خدمت می‌خواهند وارد بازار شوند کمک خواهیم کرد و با اعطای وام به کارآفرینان و جذب در شرکت‌های دانش بنیان بستر را برای ورود جوانان به بازار کار و اشتغال فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار