در جلسه هیئت دولت:

اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد

اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با همکاری سازمان اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده است، در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت به تصویب رسید.

اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد، اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با همکاری سازمان اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده است، به تصویب رسید.

بر این اساس، هدف از تشکیل شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تعیین خط مشی‌های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه‌های توسعه‌ بخش‌های مختلف در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین مربوط است.

همچنین تصویب اهداف و خط مشی‌های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات براساس سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، تصویب خط مشی‌ها و اعمال هماهنگی‌های اجرایی و فنی لازم در گسترش به‌کارگیری فناوری اطلاعات در ارایه خدمات الکترونیک در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، تصویب نقشه فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی از جمله وظایف این شوراست.

تمدید ریاست سازمان مدیریت بحران کشور

با تصویب دولت، اسماعیل نجار برای مدت پنج سال به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور منصوب شد.

براساس قانون مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان مورد اشاره به پیشنهاد وزیر کشور از میان افراد با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل ۷سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران، برای یک دوره پنجساله با تصویب هیات وزیران و با حکم رئیس جمهوری منصوب می‌شود.

تصمیم‌گیری درخصوص طرح مدیریت تعارض منافع

با توجه به تصویب لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» در دولت، با طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص مدیریت تعارض منافع مخالفت شد.

همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان نماینده دولت به مجلس تعیین شد.


بیشتر بخوانید: روحانی: پرداخت کمک‌های معیشتی از دوشنبه آغاز می‌شود/ اعتراض حق مردم است، اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رز
۱۰:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دیروز آقای ظریف در مصاحبه ای جواب توییت مسسئولین امریکا رو پاسخ دادن
خودشون به اینترنت دسترسی دارن بدون محدودیت!!!!!
اونوقت مردم‌ هیچ!!!!!!! تا‌ کی اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۴:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
چرا اینترنت رو قطع کردید کی وصل میکنید قطع کردن اینترنت مشکل کشور رو حل نمیکنه مشکل از جای دیگری هستش ما چرا باید با تر و خشک بسوزیم تمام تلویزیون و سایت های خبری سکوت کردن انگار نه انگار مشکلی هست خودشون که دسترسی دارن بقیه هیچی پول بسته های نت رو کی میده اون هایی که ضرر کردن از نبود اینترنت چی به قرآن ما هم این کشور رو دوست داریم ولی اینترنت مثل هوا شده برامون چرا صدای ما رو به گوش مسئولین نمی رسانید
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۳:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
اما آیا تاثیری در اتصال اینترنت خواهد داشت ؟
آخرین اخبار