پمپئو: معافیت‌های همکاری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای در فردو لغو می‌شود

وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس گفت دولت این کشور معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری هسته‌ای با ایران در فردو را لغو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری ضمن تکرار ادعاهای مقامات کشورش علیه ایران بار دیگر تهران را به «اخاذی هسته‌ای» متهم کرد و افزود دولت این کشور معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری هسته‌‌ای با ایران در مرکز فردو را لغو خواهد کرد. 

پمپئو همچنین بدون اشاره به عدم پایبندی کشورش به برجام، خواستار توافق جامعی با ایران شد که در آن به تمامی آنچه «نگرانی‌ها» درباره ایران خوانده است، پرداخته شود.

او همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد.

مقامات آمریکایی در حالی به بهانه برخی آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر مدعی حمایت و پشتیبانی از مردم ایران می‌‌شوند که پارسال دولت آمریکا به صورت یک‌طرفه ار توافق چندجانبه برجام خارج شد و تمام تحریمها علیه مردم ایران را که ذیل این توافق تعلیق شده بودند طی یک دوره شش ماهه برگرداند.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را هم تغییر داده، مدعی شد که این شهرک‌سازی‌ها به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند. 

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری بخشی از معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران را لغو و برخی دیگر را تمدید کرده بود. طبق اطلاعاتی که ۱۳ اردیبهشت‌ماه روی وب‌سایت‌‌های رسمی دولت آمریکا قرار گرفت، واشنگتن معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در مراکز اراک، بوشهر و فردو را تمدید کرد.

دولت ترامپ علی‌رغم این، معافیت‌های مربوط به انتقال مازاد آب سنگین ایران به عمان و مبادله اورانیوم غنی‌شده مازاد بر ۳۰۰ کیلوگرم با کیک زرد را باطل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آمریکا غلط میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
جالب هست اقدامات تخریبی و از پیش طراحی شده برخی از مزدوران جاهلیت نوین (عربستان و آمریکا ) در برخی از شهرهای ایران سران آمریکا را به توهم انداخته ،غافل از اینکه فرزندان ایران اسلامی با اتکال به خداوند در تمامی عرصه ها ی علمی و فن آوری به مدارج عالی دست خواهند یافت و دشمنان را بهت زده خواهند کرد . ما به فضل خدا شاهد فروپاشی حکومتهای ظلم وجور به سرکردگی آمریکا در سراسر عالم خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
هی مایک: ای احمق درجه یک کودن ذهن
1) وقتی بطور یکجانبه از یک قرارداد چندجانبه خارج شده و این تکه کاغذ را پاره و آتش زده اید اشاره به مفاد متن آن بی معنی است.......
2) دخالت در امور یک کشور بزرگ و مستقل به نام ایران این بیشه شیران مانند این است که یک پرنده کوچک با هواپیمای 747 رو در رو شاخ به شاخ شود و به موتور در حال پرواز این هواپیما یورش ببرد چون: ایران کشور لیبی نیست که آن را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کنید و با همکاری متحدان اروپائی و عرب خودتان با جنگ نیابتی رسانه و غولهای شبکه ای و سربازان اجاره ای و جنگ نامحسوس و مستقیم توسط عوامل دست پرورده و تروریستهای ارتش سنتکام آمریکا مردمش را با دستان مردمش کشتار و منقطع النسل کنید.... مانند کشور سودان هم نیست تا با همکاری متحدان اروپائی و عرب خودتان آن را به شمالی و جنوبی تقسیم کنید و ثروت و ذخائرش را غارت و تاراج کنید..... کشور ونزوئلا هم نیست تا با نمایش رسانه ای اعزام5000 تفنگدار و حمایت از خائنین تهدیدش کنید...... کشور بولیوی هم نیست تا رئیس جمهور قانونی و منتخب حداکثری مردمش را که تحت حمایت قانون اساسی است از کشورش آواره و خارج نشین کنید..... کشور سوریه و کشور عراق و کشور لبنان هم نیست که با دو تا ترقه بازی و چندتا آتیش بازی ملت و رهبرش را تسلیم کنید و مورد تهدید قرار دهید هی مایک: برگرد به اول جمله تو مثل پشه هستی مقابل عظمت عقاب درست مانند گنجشک در مقابل موتور روشن هواپیمای 747 پس اراجیف سخیف و اظهار نظرات عبث نکن.... مردک اگر کارشناسی بلدی راه گریزی برای رسوائی و افتضاح " اکراین گیت "ترامپ پیدا کن....
آخرین اخبار