ترودو کابینه خود را ترمیم می‌کند

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا قصد دارد کابینه خود را ترمیم کند و برخی منابع آگاه می‌گویند ممکن است به وزیر امور خارجه سمت جدیدی بدهد و از وی بخواهد تا مانع از بروز بحران وحدت ملی شود.

ترودو کابینه خود را ترمیم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه کابینه خود را ترمیم می‌کند و برخی منابع آگاه می‌گویند وی ممکن است به کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه سمت جدیدی بدهد و از وی بخواهد تا مانع از بروز بحران وحدت ملی شود.

لیبرال‌های ترودو اکثریت خود را در انتخابات ماه اکتبر از دست دادند و اکنون هیچ قانونگذاری در استان‌های تولیدکننده انرژی البرتا و ساسکاچوان در غرب کانادا ندارند؛ استان‌هایی که مخالف قوانین سخت گیرانه زیست محیطی هستند که به گفته منتقدان صنعت نفت کشور را فلج می‌کند. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تمایلات جدایی طلبانه در حال افزایش است.

کریستیا فریلند که یک وزنه سنگین غیرقابل انکار در کابینه کانادا محسوب می‌شود، به طور موفقیت آمیز کانادا را طی ۱۵ ماه مذاکرات دشوار برای گفت‌وگو‌های مجدد درباره پیمان تجارت قاره‌ای جدید هدایت کرد.

رادیو کانادا روز سه شنبه گزارش داد که فرانسوا - فیلیپ شامپانی، وزیر زیرساخت کانادا جانشین فریلند خواهد شد که این امر نشان می‌دهد وی نیز از این سمت تغییر خواهد کرد.

فریلند خود متولد و بزرگ شده آلبرتا کانادا است. سه منبع آگاه لیبرال اعلام کردند گروه ترودو به طور جدی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا وی را به وزیر امور بین دولتی منصوب کنند.

یکی از مقامات بلندپایه لیبرال که خواست به دلیل حساسیت این موضوع نامش فاش نشود گفت: «پرونده‌های بزرگی مربوط به امور خارجه هنوز وجود دارد، اما آیا وی باید به آن‌ها رسیدگی کند؟ خیر.»

تنش‌ها بر سر وحدت ملی یک مسئله بسیار دردناک در کانادا است، جایی که استان کبک در سال ۱۹۹۵ همه پرسی را درباره استقلال آن برگزار کرد که شکست خورد.

برخی منابع لیبرال اعلام کردند هنوز درباره هیچی تصمیم گیری نشده و امکان تغییرات در آخرین لحظه هنوز هم وجود دارد. ترودو قرار است ترکیب کابینه خود را ساعت ۱۸ و ۳۰ به وقت گرینویچ اعلام و ساعت ۱۵ و ۳۰ به وقت محلی نیز یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. دفتر ترودو و فریلند هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار