در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیازمند ۵۰ نقطه جهت فرود بالگرد‌های اورژانس هوایی در تهران هستیم

معتمدی گفت: به دلیل تراکم بالای جمعیت، نیازمند ۵۰ نقطه جهت فرود بالگرد‌های اورژانس هوایی در تهران هستیم.

نیازمند ۵۰ نقطه جهت فرود بالگرد‌های اورژانس هوایی در تهران هستیمسید رضا معتمدی معاون فنی و عملیات اورژانس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه اندازی پایگاه‌های ویژه بالگرد هوایی اورژانس اظهار کرد: در حال حاضر در کلان شهر‌ها به خصوص تهران به دلیل تراکم جمعیت و ترافیک نیاز جدی به راه اندازی پایگاه‌های ویژه بالگرد هوایی اورژانس است که در این زمینه جلساتی را با شهرداری در خصوص در اختیار دادن زمین برای راه اندازی پایگاه‌های اورژانس در شهر تهران انجام شده است.
 
معاون فنی و عملیات اورژانس ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان‌های فیاض بخش، هفت تیر و امام خمینی(ره) دارای پایگاه اورژانس هوایی هستند که با توجه به جمعیت زیاد تهران شهرداری ۱۲ نقطه را در اختیار اورژانس جهت راه اندازی تد‌های مخصوص فرود بالگرد اورژانس هوایی داده است.
 
معتمدی تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده به دلیل تراکم بالای جمعیت ما نیازمند ۵۰ نقطه جهت فرود بالگرد‌های اورژانس هوایی در تهران هستیم. این پایگاه‌ها باهمکاری شهرداری در پارک‌ها و فضای سبز آماده می‌شود تا ماشین‌های آمبولانس بتوانند خود را به این مناطق رسانده و بیمار را به مراکز درمانی منتقل کنند.
بیشتر بخوانید: راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در مترو/ تامین تجهیزات اورژانس به همت شرکت‌های دانش بنیان
او بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ موتورلانس در تهران فعالیت می‌کنند که با توجه به تراکم جمعیت ما نیازمند ۲۰۰ دستگاه دیگر هستیم.
 
معاون فنی و عملیات اورژانس گفت: امروزه ۴۰۰ دستگاه آمبولانس در اورژانس تهران بیماران و مصدومان حوادث ترافیکی را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند که با توجه جمعیت این شهر نیازمند ۲۵۰ دستگاه آمبولانس دیگر در سراسر تهران هستیم
 
انتهای پیام/
 

فعالیت ۲۰۰ موتورلانس در تهران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار