فدائی استاندار کرمان:

 ۶۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی / کرمان از سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند  

استاندار کرمان در نشست با یک گروه از کشور چین برای سرمایه گذاری آنها در حوزه‌های معادن، کشاورزی و گردشگری اعلام آمادگی کرد.

 ۶۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی / کرمان از سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد جواد فدائی شامگاه چهارشنبه با اشاره به ابراز علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی برای کار در استان کرمان، عنوان کرد: ۴۲ ماده معدنی در استان کرمان وجود دارد، ۶ میلیارد تن ذخیره معدنی دارا هستیم و سالی ۶۰ میلیون تن استخراج ماده معدنی داریم.
او ادامه داد: آهن، مس، تیتان، کرومیت و ذغالسنگ از مواد معدنی مهم استان هستند و صنایع معدنی وابسته به آن‌ها را هم داریم، همچنین زنجیره تولید فولاد در استان کامل است، لذا زمینه‌های زیادی برای فعالیت در این زمینه آماده است.
فدائی تصریح کرد: در زمینه سیستم‌های انتقال و تصفیه آب هم کار‌های زیادی می‌توان انجام داد از جمله انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که در دست اجراست و مواردی هم در حال مطالعه قرار دارند که شرکت چینی می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد.
استاندار کرمان گفت: در بحث کشاورزی به دنبال روش‌های مدرن هستیم به ویژه کشت گلخانه‌ای از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.
او ادامه داد: به لحاظ تولید انرژی خورشیدی و بادی، استان کرمان بهترین موقعیت را در کشور دارد و ۳۰۰ روز آفتابی بهترین مکان را برای نیروگاه‌های خورشیدی فراهم کرده است.
استاندار کرمان، سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع آلومینیوم و پتروشیمی را به گروه سرمایه‌گذاری چینی پیشنهاد داد.
فدائی اظهار امیدواری کرد که سفر سرمایه‌گذاران چینی به کرمان منجر به آشنایی بیشتر آن‌ها با ظرفیت‌های استان و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و فعالیت‌های اقتصادی شود.
سرمایه‌گذار چینی نیز به فعالیت‌های اقتصادی خود در شهرستان رفسنجان و استان هرمزگان اشاره داشت و برای همکاری برای تولید ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در استان کرمان اعلام آمادگی کرد.
او به سرمایه‌گذاری خود در حوزه توزیع و تولید برق اشاره داشت و خواستار حمایت استانداری برای فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه برق و تولید سیم‌های آلومینیوم شد.

انتهای پیام/ج

قرارداد سرمایه گذاری استانداری کرمان و یک گروه چینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار