گرامیداشت برای قربانیان حوادث ترافیکی در زرند

همایش گرامیداشت قربانیان ترافیکی شهرستان زرند در سینما آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند در همایش گرامیداشت قربانیان ترافیکی با اشاره به اینکه شهرستان زرند اولین شهرستانی است که به کمیته جامعه ایمن کشور پیوسته است گفت:خوشبختانه با همدلی و وحدت همه دلسوزان و‌خدمتگذاران در زرند گام‌های ارزشمندی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز برداشته شده به طوری که در گردنه ده علی رضا که در سال بیش از ۳۰ کشته داشته ایم؛  خوشبختانه با اصلاح کامل آن هم اکنون حوادث در این محور به صفر رسیده که به عنوان یه نقطه الگو در کشور مطرح شده است.

فرماندار زرند گفت:  تلاش داریم تمام نقاط حادثه خیز شهرستان را مرتفع سازیم و قول می دهیم تمام نقاط حادثه خیز را در کمترین زمان ممکن بر طرف کنیم؛ و در این راستا طرح کمربندی زرند در دستور کار قرار دارد همچنین بلوار ورودی ده چنار در دست اقدام است .

او ادامه داد: آنچه که مهم است بالای ۹۰ درصد حوادث خطای انسانی است. این جای تأسف دارد چرا باید تلفات حوادث ما از دوران جنگ تحمیلی هم بیشتر باشد. جوانانی که می‌توانند در جامعه ما اثرگزاری باشند با یه سهل انگاری جان خود را از دست می دهند و خانواده‌ای را داغدار می کنند.

فرماندار زرند گفت: بسیاری از رانندگان هم هستند که  ۳۰ یا ۴۰ سال از رانندگی  بدون حادثه آنها می گذرد باید اینگونه رانندگان را در این همایش‌ها دعوت کرد و از آن‌ها الگو بگیریم.

علی رشیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند هم گفت : شهرستان زرند اولین شهری که به شبکه جوامع ایمن کشور پیوست  امیدواریم شاهد کاهش حوادث ترافیکی باشیم.

او گفت: درخواست از بسیاری از شهر‌های کشور برای بازدید از شهرستان زرند را داشته ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند افزود: بیش از ۷۰ درصد نیرو‌های فعال جامعه که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند زیر ۳۵ سال هستند؛ لذا باید برای ارتقا فرهنگ ترافیک بیش از پیش تلاش شود.

 رشیدی گفت: در زرند متاسفانه بسیاری از شهروندان هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند مهمترین اهداف جامعه ایمن تلاش در کاهش حوادث ترافیکی است و هرکس کوتاهی کند در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشد.

سرگرد ملکی رییس راهنمایی و رانندگی زرند هم گفت: از ابتدای سال جاری ۲۹ نفر در حوزه درون شهری جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و بیشترین حوادث مربوط به موتورسواران و عابرین پیاده بوده است.

سروان اثنی عشری رییس پلیس راه زرند -یزد هم گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۲ درصد حوادث منجر به فوت در محور‌های برون شهری کاهش داشته ایم .

محمد رضا مهدلو شهردار زرند هم گفت: ۳۲۰ متر خط کشی خیابان‌ها، ۳۵۰ هزار متر مربع آسفالت در معابر شهر اجرا شده است و همچنین با راه اندازی شهرک ترافیک بیش از ۸ هزار دانش آموز آموزش‌های ترافیکی را فرا گرفتند.

در این همایش برای اولین بار در کشور رونمایی از طرح مدارس مروج ایمنی انجام شد.

این طرح به همت شورای راهبردی جامعه ایمن و با همکاری آموزش و پرورش و مرکز بهداشت اجرا  و آموزش ایمنی ترافیک، برق و گاز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان ارائه می شود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس قربانیان ترافیکی برگزار شد.

انتهای پیام/ی

نمایشگاه عکس قربانیان ترافیکی در زرند

برچسب ها: ترافیک ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار