رشد سامسونگ، هوآوی و شیائومی و کاهش فروش اپل و نوکیا در بازار سه ماهه گذشته اروپا

بر اساس گزارش فروش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، گوشی‌های اندرویدی کره‌ای و چینی، در بازار اروپا خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، شرکت تحقیقاتی Canalys میزان فروش و سهم بازار تمامی شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند را در بازار اروپا اعلام کرد. این گزارش از طرف Canalys تنها به بازار اروپا پرداخته و مقدار فروش و سهم بازار شرکت‌ها در بازار جهانی متفاوت از ارقام اعلام شده است. بر اساس این آمار، سامسونگ، هوآوی و شیائومی از جمله شرکت‌هایی بودند که هم نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ و هم مدت مشابه در سال ۲۰۱۸، رشد داشته‌اند و در این میان اپل بازهم با افت فروش در اروپا مواجه بود.

طبق گزارش Canalys، شرکت سامسونگ مانند همیشه بیشترین سهم بازار را در اروپا در اختیار دارد، این شرکت ۳۰.۴ درصد فروش تلفن هوشمند در بازار اروپا را در دست دارد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته با فروش ۱۴.۸ میلیون نسخه تلفن هوشمند، رشد بسیار خوبی داشته است. پس از سامسونگ شرکت چینی هوآوی دیده می‌شود که با توجه به تحریم گسترده از طرف آمریکا همچنان رشد فروش دارد و با ۲۳.۹ درصد سهم بازار، در مقام دوم ایستاده است. این شرکت در سه ماهه دوم سال تنها ۸.۲ میلیون تلفن هوشمند در اروپا به فروش رساند، اما این آمار در سه ماه گذشته به ۱۱.۶ میلیون نسخه رسید.

افت فروش اپل و نوکیا در اروپا

در ادامه فهرست نام اپل دیده می‌شود که برخلاف دیگر شرکت‌ها با افت فروش در بازار اروپا مواجه شده، این شرکت تنها ۹.۸ میلیون نسخه تلفن هوشمند به فروش رسانده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۴ درصد کاهش داشته است. شرکت شیائومی پس از اپل با رشد ۷۳ درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال، رشد بسیار خوبی داشته، این شرکت ۵.۵ میلیون تلفن هوشمند در قاره سبز فروخته و ۱۰.۵ درصد از بازار این قاره را در اختیار دارد. فروش شیائومی در قاره آسیا به ویژه کشور هند نیز با رشد خوبی همراه بوده است. شرکت نوکیا علی‌رغم عرضه میان‌رده‌های باکیفیت، در بازار اروپا با اقبال فراوانی مواجه نشد و با فروش ۰.۹ میلیون تلفن هوشمند، تنها ۲.۴ درصد از بازار این قاره را در اختیار دارد، این درحالی است که این شرکت در زمان مشابه سال گذشته ۱.۲ میلیون تلفن هوشمند در اروپا فروخت و حال با ۲۱ درصد کاهش فروش مواجه شده است.

بازار اروپا در سال‌های اخیر اقبال فراوانی به گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت و چینی نشان داده و همین مورد موجب شده تا فروش اپل در این قاره کاهش پیدا کند. مدل‌های متنوع و جذاب هوآوی، آنر و شیائومی نیز در این قاره طرفداران بسیاری دارد و مقدار رشد این برند‌ها در اروپا قابل توجه است.

انتهای پیام/

گزارش سهم بازار تلفن هوشمند در اروپا منتشر شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۳:۴۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
خدایی آیفون گوشیه نصف شیاومی نیست چه برسه بشه پابه پا قدم به قدم و هم رده سامسونگ شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایفون مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۳:۳۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
شک نکن
آخرین اخبار