رفع موانع تولید و اهتمام به تحقق رونق اقتصادی، تکلیف ملی است

استاندار در کارگروه رفع موانع تولید، شناسایی و اهتمام به رفع موانع و تنگنا‌های مرتبط با رونق اقتصادی را یک تکلیف ملی خواند و از همگان خواست نسبت به انجام این امر، بطور جدی احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع  در این جلسه با تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه حفظ اشتغال در مقطع زمانی کنونی، نمادی از مقاومت و ایستادگی ملی است، گفت: آبادانی کشور با توسعه اشتغال ممکن می‌شود و موضوع شغل و تداوم تولید، دغدغه اصلی است و همه باید برای رفع این دغدغه، چاره اندیشی و برای برطرف ساختن تنگنا‌های مسیر کوشش کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از ۲۵۰ طرح ارائه شده توسط سرمایه گذاران در رتبه ششم و در پرداخت تسهیلات رتبه نهم کشور را داراست، افزود: حفظ اشتغال و توسعه آن در این مقطع زمانی به طور یقین؛ نمادی از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و در این شرایط جنگ اقتصادی باید پایمردی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به دیداری که تازگی شماری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب داشتند، اشاره و خاطر نشان کرد: معظم له تولید کنندگان را خط شکنان صفوف مقدم میدان جنگ اقتصادی دانستند و این نگاه و تعبیر ارزشمند، باید در تمامی رویکرد‌ها و جهت گیری‌ها ساری و جاری باشد تا بتوانیم در این نبرد نیز سربلند باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه شناسایی و اهتمام به رفع موانع و تنگنا‌های مرتبط با رونق اقتصادی، یک تکلیف ملی است، گفت: همگان نسبت به انجام آن وظیفه دارند و می‌بایست بطور جدی احساس مسئولیت کنند و قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، با نگاه اشتغال‌زایی بنگرند گفت: در شرایط کنونی به طور جدی نیاز مشارکت آن‌ها برای تحقق رونق تولید هستیم و پویایی بخش اشتغال به این امر وابسته است.

 زارع تصریح کرد: انتظارم از بانک‌ها این است که اعطای تسهیلات را با دید کمک به تولید کننده بنگرند و در عین حال وصول مطالبات نیز با اهداف کارگروه رفع موانع تولید، مغایرتی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در پاره‌ای مواقع، درک ناکافی از مقررات و قوانین، موجب اختلال در اجرای بعضی امور زیربنایی و توسعه محور استان می‌شود، افزود: باید به شناخت صحیحی در این خصوص برسیم تا خللی در ایجاد محیط مساعد تولید و بهبودی فضای کسب و کار بوجود نیاید.

انتهای پیام/آ

حفظ اشتغال و توسعه آن نمادی از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران

برچسب ها: هفته بسیج ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.