فاش شدن اطلاعات شخصی بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از طرف گوگل درایو

اطلاعات شخصی و کاری بیش از یک میلیارد نفر از طریق گوگل درایو فاش شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته یکی از کارشناسان امنیت سایبری آمریکایی فاش کرد که اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد کاربر در اینترنت فاش شده است. طبق گفته این کارشناس امنیت، این اطلاعات در یک پایگاه داده ناامن ذخیره شده بوده و در یک درز امنیتی، با حمله هکر‌ها اطلاعات آن فاش شده است. نکته قابل توجه آن است که این اطلاعات بسیار شخصی و خصوصی بوده و شامل اطلاعات حساب‌های کاربری، ایمیل، آدرس، شماره تلفن و سابقه کاری افراد می‌شود. با درز این اطلاعات، امنیت سایبری بیش از یک میلیارد نفر به خطر افتاده و حتی امنیت شخصی و حریم خصوصی این افراد نیز کاملا از بین رفته است.

بر اساس اطلاعات موجود از این مشکل امنیتی گسترده، اکثر این اطلاعات در پایگاه داده یک شرکت کاریابی به نام People Data Labs ذخیره شده بود و حالا فاش شده است. طبق اطلاعاتی که وینی ترویا، مدیر عامل شرکت امنیتی Night Lion Security به دست آورده، تعداد افرادی که اطلاعات شخصی آن‌ها فاش شده به ۱.۲ میلیارد نفر می‌رسد. شرکت People Data Labs بیش از ۷۰ درصد اطلاعات کسب‌و‌کار‌های فعال در آمریکا، بریتانیا و کانادا را در اختیار دارد. این شرکت اطلاعات خود را به صورت آنلاین و از چندین منبع در اختیار صاحبان کار و کارآفرینان و افرادی که به دنبال کار هستند می‌گذارد.

فاش شدن اطلاعات شخصی بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از طریف گوگل درایو

طبق اعلام این شرکت، رزومه و اطلاعات بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سرور‌های آن موجود است، این اطلاعات از چندین طریق از جمله Google Drive در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. اطلاعات فاش شده از طریق گوگل درایو مورد حمله قرار گرفته و در حالی که شرکت People Data Labs باید امنیت این اطلاعات را تضمین می‌کرد، به دلیل اشتباه چند کارمند، اطلاعات بدون حفاظت در گوگل درایو قرار گرفت و همین اتفاق موجب فاش شدن این اطلاعات شد.

فاش شدن اطلاعات شخصی بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از طریف گوگل درایو

انتهای پیام/

فاش شدن اطلاعات بیش از یک میلیارد نفر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی گوگل درایو ما هم لو رفته :(
آخرین اخبار