۶۲ هزار حاشیه نشین در کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق اعلام فرمانداری‌ها در حال حاضر ۵۶ منطقه حاشیه‌نشین با ۶۲ هزار نفر جمعیت ساکن داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در جلسه بررسی مشکلات حاشیه‌نشینی، با بیان اینکه برخورد نکردن با ساخت و ساز‌های غیرقانونی، موجب گسترش حاشیه‌نشینی‌ها می‌شود، گفت: بدون پروانه شهرداری، امکان ارائه خدمات زیربنایی شامل آب و برق و گاز غیرقانونی است.

استاندار کرمان در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز ابراز داشت: کارگروه حاشیه‌نشینی زیر مجموعه معاونت عمرانی استانداری با استفاده از امکانات بازآفرینی شهری، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موجود را دنبال کنند.

فدائی به فرماندار کرمان تاکید کرد که با معرفی زمین‌خواران و افرادی که اقدام به تفکیک غیرقانونی زمین می‌کنند، به دستگاه قضا، برخورد قاطع با سودجویان را انجام دهند.

او ابراز داشت: بخشی از حاشیه‌شهر‌ها به دلیل مهاجرت‌ها از روستا و شهر‌ها ایجاد شده‌اند، اما نباید ساخت و ساز‌ها به شکل غیرقانونی صورت گیرند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق اعلام فرمانداری‌ها در حال حاضر ۵۶ منطقه حاشیه‌نشین با ۶۲ هزار نفر جمعیت ساکن داریم.

او  افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ هکتار و طی سال جاری ۴۱۰ هکتار اراضی تعیین تکلیف شده‌اند.

موسوی از برگزاری چهار کارگروه ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان خبر داد و بیان کرد: این کارگروه‌ها با حضور دستگاه‌های خدماتی، نظارتی و فرمانداری‌ها برگزار شده و برای چند منطقه تصمیم‌گیری شده است.

او اظهار کرد: ۳۱ نقطه حاشیه‌نشین در شهر کرمان شناسایی شده که طرح‌های اصلاحی و ساماندهی برخی از مناطق با طرح فرمانداری و بنیاد مسکن در حال تهیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی‌های جدید و ساخت و ساز‌های غیرقانونی را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد داد تا کمربند سبز شهر کرمان در راستای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها توسعه یابد.

فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی‌ها با دو گروه افراد سودجو که اقدام به تفکیک زمین می‌کنند و افرادی که مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، مواجه هستیم.

علی بابایی برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، مراقبت و حفاظت دستگاه‌ها از اراضی دولتی، شناسایی و برخورد با زمین‌خواران، جلوگیری از واگذاری خدمات زیربنایی در ساخت و ساز‌های غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ی

برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرمان

 

برچسب ها: مسکن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار