معاون منابع انسانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

نظرسنجی از شهروندان برای انجام پروژه‌های عمرانی/ چکمه پوش نباید وارد محله‌های پایتخت شد

مظاهریان با اشاره به رتبه ایران در بین کشورها در حوزه بهره‌وری، گفت: مشارکت انواع گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها نظرسنجی از مردم برای انجام پروژه‌های عمرانی است.

نظرسنجی از شهروندان برای انجام پروژه‌های عمرانی/ چکمه پوش نباید وارد محله‌های پایتخت شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون منابع انسانی شهرداری تهران در اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با تأکید بر اینکه برپایی این همایش فرصت مغتنمی است، گفت: از این فرصت باید استفاده و از دور نگاه کنیم که از نظر وضعیت انجام کار در چه مرحله‌ای هستیم و پس از تبادل نظر در برگزاری این چنین همایش‌هایی بتوانیم در مسیر بهتر حرکت کنیم.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی نداریم، چون مدیریت شهری ما و کشور یک نوع مدیریت وابسته به نفت هستند.

مظاهریان با اشاره به رتبه ایران در بین کشور‌ها در حوزه بهره‌وری، گفت: بر اساس رتبه‌بندی سازمان جهانی بهره‌وری ایران در بین ۵ رتبه پایانی کشور‌ها قرار دارد و این باید به ما انگیزه دهد که برای بهتر شدن عملکرد و ارتقای جایگاه خود به چه شکل حرکت کنیم.

او تصریح کرد: در شرایط حال حاضر ما که منابع مالی محدود است، موضوع بهره‌وری اهمیت بالایی پیدا می‌کند و اگر به معنی بهره‌وری در گام نخست توجه کنیم، به طور حتم متوجه می‌شویم که بهره‌وری به فرهنگ ما آغشته است.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران تصریح کرد: در فرهنگ ما عمل صالح به عمل درست می‌گویند و تأکید من این است که کار درست و درست کار کردن در حوزه کلانشهر‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و موضوعی که به ما مربوط می‌شود، عمل صالح در مدیریت شهری است.

مظاهریان با اشاره به دو سال باقیمانده از عمر مدیریت شهری پنجم، گفت: در کلانشهر تهران از فرصت دو ساله‌ای که تا پایان عمر مدیریت شهری باقی مانده بین شهرداری و شورای شهر تفاهم و تعامل خوبی شکل گرفته است و این تعامل می‌تواند ما را به مسیر درستی هدایت کند.

او تصریح کرد: اقدامی که ما باید در مدیریت شهری انجام دهیم، این است که در مسیر خواسته‌های مردم قدم برداریم تا شهروندان بتوانند از خدمات ما بهره‌مند شوند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر باید در محلات بگردیم و خواسته مردم را احصا کنیم و اعتقاد من این است که اگر ما به جای ۱۰ پروژه بزرگ مقیاس و هزینه‌محور با استفاده از نظر‌های مردمی هزار پروژه کوچک مقیاس در محله‌ها احداث و افتتاح کنیم موفقیت بزرگی در حوزه تأمین خواسته شهروندان ایجاد می‌کنیم.

مظاهریان تأکید کرد: خواسته مردم در سطح کلان و در سطح خرد با یکدیگر متفاوت‌ است، زیرا اگر به فردی در تهران بگوییم که مشکل تهران چیست، می‌گوید ترافیک و آلودگی هوا اگر همان سوال را در مقیاس محله‌ای از او بپرسیم شاید به نداشتن میدان میوه و تره‌بار و یا بوستان اشاره کند.

او تأکید کرد: جنس خواسته مردم در محلات متفاوت است و ما باید در مدیریت شهری جهت ارتقای بهره‌وری در محله‌ها بگردیم و خواسته‌های مردم را پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید: بهره‌وری در شهر و روستا و منابع انسانی دو محور اصلی بهره‌وری در مدیریت شهری


معاون منابع انسانی شهرداری تهران تأکید کرد: شرط آن که پروژه در مقیاس محله‌ای انجام شود این است که مردم بتوانند نظر دهند و ما باید قانون چکمه پوش وارد محله شدن را براندازیم و به جای آن شکل زانو به زانوی مردم نشست را ترویج دهیم و این چیزی است که مدیریت شهری کمتر به آن پرداخته شده است.

مظاهریان تأکید کرد: در حال حاضر به گونه‌ای عمل می‌شود که مردم بر این باورند که ما مدیرانی هستیم که برای آن‌ها تصمیم می‌گیریم، اما اصول بهره‌وری می‌گوید که ما بگردیم، مردم را پیدا کنیم و اولویت‌های محله‌ای را از آن‌ها جویا شویم.

او تأکید کرد: مردم باید خودشان نظر بدهند تا انتخاب کنند، اولویت چیست و ما باید بدانیم که مشارکت انواع گوناگونی دارد، همان گونه که ما از شهروندان انتظار داریم که در موعد مقرر عوارض خود را پرداخت کنند، از آن سو باید در انجام پروژه‌ها نظر آن‌ها را جویا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار