مدیاتک از پردازنده قدرتمند خود رونمایی کرد

شرکت مدیاتک از پردازنده جدید خود با توانایی پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه، رونمایی کرد.

مدیاتک از پردازنده قدرتمند خود رونمایی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آشکار شدن توانایی‌های گسترده شبکه 5G شرکت‌های فناوری بسیار بزرگی در جهان به سرعت به سمت استفاده از ظرفیت‌های و توانایی‌های این نسل از اینترنت پیش می‌روند. شرکت مدیاتک به عنوان شرکت پیشرو در زمینه 5G به تازگی از تراشه جدید خود با قابلیت‌هایی شگفت‌انگیز رونمایی کرده است.


بیشتر بخوانید: دو برابر شدن گوشی‌های هوشمند 5G شیائومی در سال ۲۰۲۰


تراشه جدید شرکت مدیاتک Dimensity 1000 5G نام دارد و حاصل همکاری این شرکت با اینتل است. اینتل به عنوان غول تراشه‌های هوشمند در آمریکا و حتی در جهان همکاری گسترده‌ای در پروژه ساخت و طراحی Dimensity 1000 5G  داشته است. مدیاتک قصد دارد تراشه هوشمند خود را در دستگاه‌های زیادی به کارگیرد. 

همکاری مدیاتک و اینتل برای ساخت تراشه قدرتمند 5G

یکی از مدیران ارشد شرکت مدیاتک گفت: "تراشه‌های سری Dimensity اوج خلاقیت مهندسان و سرمایه‌گذاری شرکت ما را نشان می‌دهد. پردازنده جدید مدیاتک با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G موجی از نوآوری در تولید دستگاه‌های هوشمند را به وجود می‌آورد و سبب می‌شود تا مهندسان شرکت‌های مختلف بسیار بهتر و بیشتر از گذسته روی طراحی گوشی، تبلت و رایانه‌های قدرتمند تمرکز کنند."

تراشه Dimensity 1000 5G را می‌توان نسل دوم پرادارنده‌های هوشمند پشتیبانی کننده از نسل پنجم اینترنت و اولین تراشه هماهنگ با سیستم کارت‌های دوگانه 5G دانست. حداکثر سرعت دانلود در دستگاه‌های مجهز به این پردازنده ۴.۷ گیگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود نیز برابر ۲.۵ گیگابایت بر ثانیه است. هم‌چنین این پردازنده با فناوری WiFi 6 و بلوتوث ۵.۱ هماهنگ است.

مدیاتک از پردازنده قدرتمند خود رونمایی کرد

با تولید و ساخت چنین پردازنده‌ای می‌توان منتظر تحولی بزرگ در تمامی جزئیات صنایع مرتبط با فناوری‌های جمله از جمله تلفن همراه بود. به عنوان مثال می‌توان با به کارگیری این تراشه در دوربین تلفن‌های همراه کیفیت عکاسی را تا چندین برابر بیشتر کرد. هم‌چنین در صورت استفاده از این پردازنده‎‌ها در تلویزیون‌های هوشمند تصاویری با کیفیت بیشتر از 4K به راحتی قابل نمایش است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار