خلاقیت و نواوری در صنعت محصولات کشاورزی ضروری است

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: خلاقیت و نوآوری در صنعت محصولات کشاورزی ضروری است و باید ازخام بودن مواد جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  در همایش رویداد شتاب تخصصی خرما با اشاره به رویداد‌های شتاب درکشور گفت: چندسالی است که این رویداد درکشور برگزار می‌شود.

او افزود: معاونت فناوری و دانشگاه علمی کاربردی دراین زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به فکر خلاقیت و نواوری جوانان باشیم و به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه‌ای شود.

او خلق ایده‌ها و فروش آن‌ها و تبدیل به محصول را مهم دانست و افزود: این ایده‌ها باید به سرمایه کشور تبدیل شود.

موسی‌زاده، مدیر کل دفتر پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور هم امروز در رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده است رویداد‌های شتاب را براساس پتانسیل‌های منطقه‌ای تعریف و اجرا کند.

او ادامه داد: امیدواریم این رویداد‌های شتاب که براساس پتانسیل و ظرفیت‌های استان‌ها برگزار می‌شود بتواند گره‌ای از استان باز کند و با جمع بندی و ترکیب آن‌ها در راستای اشتغال گامی برداشته باشیم.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی پتانسیل‌های استان‌ها را سرلوحه کار‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی دانست و بیان کرد: کشور‌های توسعه یافته توجه ویژه‌ای به استارت آپ‌ها دارند و خلاقیت و نوآوری برای زنده ماندن صنعت الزامی می‌دانند و این مهم در کشور‌های پیشرفته نیز از مهمترین ماموریت‌هایشان است.

محسن شمسی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این آئین گفت: از یک سال پیش برای این رویداد برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

او با بیان این مطلب که همه ایده‌های ارسال شده به این رویداد، کاربردی هستند، اظهار کرد: ۶۵ ایده برای این رویداد ثبت شده است که امروز ۱۰ ایده به صورت شفاهی ارایه می‌شود که از بین این ۱۰ مورد سه مورد به عنوان ایده برتر انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/ی

کشور‌های توسعه یافته توجه ویژه‌ای به استارت آپ‌ها دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار