امام جمعه قم عنوان کرد؛

اغتشاش،توطئه جدید غرب در کاهش قدرت جبهه مقاومت /مسئولان باید شبکه ملی اینترنت را دنبال کنند

آیت الله اعرافی گفت:توطئه جدید غرب طراحی شده است و آن‌ها می‌خواهند قدرت جبهه مقاومت را با اغتشاش کاهش دهند.

اغتشاش،توطئه جدید غرب در کاهش قدرت جبهه مقاومت /لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اینترنتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علیرضا اعرافی،خطیب جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه در ضمن اینکه ظاهری روان و گویا داشته و رهبر معظم انقلاب هم گذشته ۴۰ سال انقلاب را جمع بندی و تحلیل کرده و رویکرد نگاهی به آینده و آفات در پیش رو داشته‌اند، در لایه‌های پنهان و عمیق آن به قواعدی در آینده انقلاب اشاره شده که بسیار مهم است.

او  افزود: درست است که ایشان در جمع بندی بیانیه به ۷ توصیه کلان به عنوان راهبرد‌های آینده انقلاب اشاره فرموده‌اند، ولی در متن عمیق و لایه‌های تحلیلی بیانیه بیش از ۳۰ قانون در ارتباط با انقلاب اسلامی وجود دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در گذشته به دو اصل از این ۳۰ قانون اشاره کردیم افزود: یکی از اصول دیگر، اصل جمع بین آرمان‌ها و نگاه واقع بینانه است؛ اگر ما در مسیر انقلاب به آرمان‌ها نگاه داشته و چشم بر واقعیت‌ها و حوادث پیرامون ببندیم نگاه غلطی است و نگاه دیگر که بیشتر رواج دارد و طبع شیطانی و راحت طلبی، انسان‌ها را به سمت آن سوق دهد این است که واقعیت‌های پیش آمده ما را از آرمان‌ها دور سازد.

او یادآور شد: اینکه گفته شود دنیا در دست ابرقدرت‌ها بوده و موج شهوات گسترده شده است و ما باید تسلیم شویم، تئوری بسیار خطرناکی است.

اعرافی با اشاره به اینکه اگر کسی فقط به آرمان‌ها توجه کرده و از واقعیت‌ها دور شود راه غلطی در پیش دارد افزود: کسی هم که از آرمان‌ها دور شده و فقط به واقعیت‌ها توجه کند نیز راه غلطی در پیش گرفته شده است.

او در ادامه با اشاره به شرایط اخیر کشور تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های اقتصادی که برخی از آن‌ها اصول درست و مهمی است باید برنامه ریزی دقیق‌تر و اقدامات سنجیده‌تر دنبال شود و شیوه‌های اعمال سیاست‌های اقتصادی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم عنوان کرد: در اعمال و اجرای افزایش قیمت بنزین امکان این وجود داشت که درست‌تر و دقیق‌تر عمل شود و مسئولان باید به این امر در حرکت‌های اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه دغدغه‌های معیشتی مردم، نخبگان و مراجع تقلید در زمینه قیمت‌ها و زندگی اقشار مختلف جامعه باید مرد توجه قرار گیرد، افزود: باید عمق درد و رنج طبقات محروم وقتی که از نان شب دستشان کوتاه است را درک کنیم و باید این مسئله از سوی مسئولان درک شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه برخی از مشکلات به دلیل تحریم و فشار‌های ظالمانه دشمن است، گفت: از حوادث تحریم و جریان‌های اخیر باید بهره گرفته و فرصت را مغتنم شمرده و وابستگی بودجه و اقتصاد به خام فروشی و صادرات نفت خام قطع شود.

او ادامه داد: تحقق این امر کار دشواری است، ولی باید همه همراهی کرده و به جایی برسیم که اقتصاد ما بر مبنای تولید و پرهیز از خام فروشی باشد.

اعرافی کنترل فرار‌های مالیاتی، فسادزدایی و حمایت از تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه باید در این مسیر تلاش کرده تا به اقتصاد مستقل محقق شود.

او با اشاره به شرایط کشور‌های جبهه مقاومت گفت: بدانید که نقشه جدید آمریکا، اسرائیل، وابستگان سعودی و... طراحی شده است و آن‌ها می‌خواهند که قدرت جبهه مقاومت را با اغتشاش کاهش دهند؛ در ایران، لبنان و عراق و... این مسئله دنبال شده و در لبنان گفته شد که رسما سفیر آمریکا جلوی اقدام امنیتی دستگاه‌های مسئول را می‌گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ترامپ، نتانیاهو، بن سلمان و برخی از مزدوران منطقه‌ای آن‌ها دنبال درهم شکستن جامعه امن ایران هستند عنوان کرد: دشمنان بدانند با شجاعت رهبری، همت مردم و تلاش مسئولان در این مسیر باز هم هم شکست خواهند خورد.

او گفت: از همه دستگاه‌های مسئول که در کنترل شبکه اغتشاش وابسته به خارج تلاش کردند و از حضور چشمگیر مردم تقدیر کرده و خدا را به دلیل داشتن نعمت رهبری شجاع و هدایت گر شاکر هستیم.

اعرافی تاکید کرد: وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی، مجلس، دولت و مسئولان باید شبکه ملی اینترنت را دنبال کنند؛ اقدامات صورت گرفته کافی نیست و با همت بلند و عزم جدی‌تر دستگاه‌های مسئول می‌توان شبکه ملی را ایجاد کرد.

او گفت: باید شبکه ملی ارتباطات قوی داشته و اطلاع رسانی خوب به جامعه صورت گرفته و در برابر نفوذ دشمن استوار و مقام باشیم؛ امروز در قم و در این پایگاه مهم علم و اجتهاد مطالبه ما تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اینترنت است.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.