آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان گفت: با ابلاغ دستور وزیر کشور، همزمان با سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان سمنان آغاز شد.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه داوطلبان ثبت نام در انتخابات مجلس تا ساعت ۱۸ روز شانزدهم آذر فرصت دارند با ارائه مدارک لازم در مراکز تعیین شده در فرمانداری‌ها، وزارت کشور و یا نمایندگی‌های سیاسی ایران در سایر کشور‌ها ثبت نام کنند گفت: امروز همچنین هیات‌های اجرایی تشکیل شد و پس از پایان مهلت ثبت نام، اعضای این هیات‌ها، بررسی صلاحیت نامزد‌ها را آغاز و نتیجه را به هیات نظارت اعلام می‌کنند.

او افزود: بر اساس هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده قرار است برگزاری این دوره از انتخابات در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

دانایی عنوان کرد: تا کنون انجام ۲۴ مرحله از ۲۵ فرایند انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان قطعی شده است و تنها اخذ رای در پای صندوق‌ها به صورت نیمه الکترونیکی انجام می‌شود.

فرماندار سمنان اظهار داشت: امیدواریم انتخابات این دوره همچون ادوار گذشته همراه با حضور حداکثری و گسترده مردم سمنان باشد.

او بیان کرد: تمامی مجریان برگزارکننده انتخابات موظف به فراهم کردن شرایط حضور گسترده مردم در انتخابات هستند تا انتخابات آتی نیز با موفقیت در شرایطی امن و بدون هیچ‌گونه دغدغه و مشکلی برگزار شود.

دانایی با بیان اینکه امروز همزمان با فرمانداری سمنان کار ثبت نام در سه حوزه فرعی فرمانداری مهدیشهر، فرمانداری سرخه و بخشداری شهمیرزاد هم آغاز شده است تصریح کرد: آن دسته از افرادی که قصد کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس را دارند، می‌توانند با حضور در فرمانداری‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه و حوزه فرعی فرمانداری شهمیرزاد و یا با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو نام‌نویسی کنند.

فرماندار سمنان افزود: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفا داری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال از جمله شرایط ثبت‌نام از کاندیدا‌های انتخابات است.

او گفت: کاندیدا‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام با ارائه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، یک قطعه عکس ۴×۳، مدرک قابل قبول و مستند مبنی برارائه استعفا بر اساس قانون در زمان مقرر، تکمیل فرم‌های اختصاصی، کارت پایان خدمت یا معافیت برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کنند.

انتهای پیام / م

مشروح آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.