ضرورت اعلام نتایج پژوهش انجام شده با موضوع آلودگی اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:نتایج پژوهش سیاهه آلودگی هوای اصفهان که با همکاری شهرداری، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد،باید اعلام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در صد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسگری (ع) با بیان اینکه امروز دهمین روز متوالی آلاینده بودن هوای اصفهان است، اظهار کرد: این شرایط اختلال زیادی را در شهر ایجاد کرده است و باید هر چه زودتر مدیریت شود.

او ادامه داد: پژوهش تعیین سیاهه آلودگی هوای اصفهان با همکاری شهرداری، دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان انجام شد و قرار بود نتایج آن تا شهریور ماه اعلام شود و این در حالی است که هنوز این نتایج اعلام نشده است و باید هر چه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا زمانی که سهم کارخانجات و صنایع، حمل و نقل و ... در تولید آلاینده‌ها مشخص نشود، نمی‌توان اظهار نظر کرد، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، همچنین اجرای محدوده دقیق زوج و فرد باید بیش از گذشته رعایت شود.

او با بیان اینکه شهروندان نیز باید در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دِین خود را ادا کنند، ادامه داد: البته باید با شهروندان صادق باشیم و شفافیت داشته باشیم تا همکاری خوبی را شاهد باشیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های موجود در شهر اصفهان به دلیل آلودگی هوا است، اضافه کرد: باید واقعیت را به شهروندان بگوییم تا خود مراقبتی را در شرایط افزایش آلاینده‌ها مورد توجه قرار دهند.

او همچنین ضمن گرامی داشت روز معلول اظهار کرد: باید به معلولان نگاه انسانی داشته باشیم، جایگاه اجتماعی آن‌ها را در نظر گرفته و از هر گونه رفتار ترحم برانگیزی نسبت به آن‌ها پرهیز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اخیرا نمایندگان مجلس کلیات لایحه درآمد‌های پایدار شهری را با ۱۸۶ رای به تصویب رساندند، ادامه داد: این امر اتفاق خوبی برای مدیریت شهری بود، این لایحه در کمیسیون مشترک بررسی شده و مجدد در صحن مجلس بررسی خواهد شد و امیدواریم همه کلانشهر‌ها از دستاورد‌های این لایحه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه عوارض محلی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: عوارض غیر محلی کمک دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود که می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌های شورا‌های اسلامی شهر‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفته است، افزود: لایحه درآمد‌های پایدار شهری، مدیریت بحران، مدیریت یکپارچه شهری و اصلاح قانون انتخابات از جمله این لوایح است که امیدواریم همه این لوایح به تصویب برسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر شورا‌ها با ۱۱۰ هزار عضو و با ۲۰ سال سن به بلوغ رسیده است، افزود: از این رو همه باید شورا‌ها را باور کنند، روز به روز باید به اقتدار، جایگاه و اهمیت شورا‌ها توجه شود و این امر از نمایندگان مجلس مورد انتظار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، رعایت امانت در نگارش خبر را ضروری دانست و گفت: انتظار این است که در خصوص تهیه خبر در صحن علنی دقت داشته باشند و مطالبی که غیر واقعی است را منتشر نکنند.
 
 
منبع:ایمنا
 
انتهای پیام/س

جلسه شورای شهر اسلامی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.