وعده وزیر بهداشت به پیرمرد بجستانی عملی نشد/ فیزیوتراپی رویایی دست نیافتنی باقی ماند

پیرمرد بجستانی که از وزیر وقت بهداشت درخواست فیزیوتراپ کرده بود فوت کرد و همچنان خبری از امکانات فیزیوتراپی در بجستان نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماجرا از پخش کلیپ مردی شروع شد که برای درمان همسرش از وزیر وقت بهداشت؛ "قاضی‌زاده هاشمی" درخواست فیزیوتراپی برای بجستان می‌کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی مهرماه ۹۷ طی سفری به بجستان در هنگام بازدید از بیمارستان آیت الله مدنی این شهر در مقابل مردی که از نبود فیزیوتراپی در این شهر و هزینه‌ای که باید بابت رفت و آمد به شهرستان همجوار پرداخت کند گلایه داشت؛ پاسخ داد: "خودت این کار را انجام بده و آن را بمال".

چند روز قبل عباس پهلوان همان پیرمرد بجستانی که از وزیر بهداشت جواب مناسب نگرفت؛ فوت کرد؛ مرحوم پهلوان پیرمردی ۷۴ ساله اهل بجستان بود که بازنشسته نانوایی و سپس مشغول به کشاورزی در این شهر شده بود.

مرحوم عباس پهلوان بعد‌ها در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص رو به رو شدن با وزیر سابق بهداشت گفته بود: بیمارستان بجستان بودم که گفتند آقای وزیر می‌خواهد به اینجا بیاید، برای همین ماندم تا وزیر را ببینم. وقتی آمد به او گفتم ما اینجا هیچ امکاناتی نداریم؛ نه فیزیوتراپ و نه دستگاه دیالیز. من نه‌ فقط به‌خاطر خودم که به‌خاطر مردم  بجستان با او صحبت کردم.

او ادامه داده بود: وقتی شنیدم وزیر می‌آید خوشحال شدم، چون فکر می‌کردم بعد از اینکه با او صحبت کنم بخشی از مشکلات بیمارستان شهرمان حل خواهد شد، اما وقتی از مشکلات گفتم، به من گفتند خودم فیزیوتراپی کنم! انتظار نداشتم وزیر این‌طور با من رفتار کند، فکر می‌کردم با گفتن این حرف‌ها بگوید یک فیزیوتراپ به بیمارستان بجستان می‌فرستد، نه‌ اینکه بگوید خودم فیزیوتراپی کنم.

البته در همان زمان پس از پخش کلیپ برخورد وزیر با این پیرمرد بجستانی در فضای مجازی وزیر سابق بهداشت در توجیه کار خود گفت: کاش این حاشیه سازان یک بار هم به این مناطق محروم می‌آمدند، من بار‌ها این مردم عزیز را دیده‌ام و شخصی هم که مطرح است یک مشکل شخصی داشت و من هم راهنمایی پزشکی کردم.

او تصریح کرد: به جای ماساژ از معادل فارسی آن استفاده کردم؛ کاری که برای مادر و خواهر و فرزندمان هم انجام می‌دهیم.

 

هیچ تغییری پس از صحبت پدرم با وزیر ایجاد نشد


رضا پهلوان؛ فرزند مرحوم عباس پهلوان گفت: امکانات فیزیوتراپی در بجستان وجود ندارد و علاوه بر هزینه درمان، هزینه رفت و آمد به شهرستان همجوار نیز بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

او  درباره روز دیدار پدرش با وزیر سابق بهداشت گفت: پدرم برای کاری درمانی به بیمارستان بجستان می رود که در همان وقت وزیر به بیمارستان وارد می‌شود که پدرم برای وزیر از نبود فیزیوتراپی می گوید و این که باید هر بار ۱۲۰ هزار تومان کرایه ماشین بدهد تا مادرمان را به کاشمر برای فیزیوتراپی ببرد و  وزیر بهداشت می گوید این کار را نکن و خودت بمال.

پهلوان افزود: پس از برخورد وزیر سابق بهداشت با پدرم فکر می‌کردیم وضعیت در بجستان بهتر شود، ولی این موضوع بعد از گذشت حدود دو سال فرقی نکرده و هنوز در شهرستان کمبود امکانات فیزیوتراپی مردم را اذیت می‌کند.

او ادامه داد: خانواده ما نیازمند کمک نقدی نبوده و این موضوع فقط در خصوص کمک به بجستان بوده است.

برای پیگیری وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان بجستان به سراغ دانشگاه علوم پزشکی گناباد رفتیم که روابط عمومی این دانشگاه گفت: بر اساس نقشه راه درمان ۱۴۰۴ و طبق استاندارد‌های موجود و جمعیت و پراکندگی آن در منطقه بجستان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان با ۳۲ تخت فعال علاوه بر حضور ۲۴ ساعته پزشک عمومی در بخش اورژانس دارای متخصص در پنج رشته پایه داخلی، اطفال، بیهوشی، جراحی عمومی و زنان و زایمان است که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت حداقل ۲۳ روز در ماه به صورت ثابت در شهرستان حضور دارند.

علاوه بر بخش‌های داخلی، اطفال، جراحی و زنان و زایمان، بخش‌های همودیالیز، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز در این بیمارستان فعال است و متخصص رادیولوژی دو روز در هفته جهت انجام سونوگرافی بیماران سرپایی در آن مرکز حضور می‌یابد.

ضمن آن که با راه‌اندازی اورژانس هوایی دانشگاه و ساخت پد اختصاصی فرود بالگرد در محوطه بیمارستان، انتقال بیماران اورژانسی نیازمند به خدمات تخصصی‌تر سرعت بیشتری یافته است.
 
منبع: تسنیم
 
 
انتهای پیام//ف.س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.