تمجید پوتین از قدرت ناوگان دریایی روسیه

رئیس‌جمهور روسیه اعتقاد دارد ناوگان دریایی این کشور به حدی قدرتمند است که می‌تواند وضعیت میدان نبرد را به طور بنیادین دگرگون سازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که ناوگان دریایی روسیه به حدی قدرتمند است که می‌تواند وضعیت میدان نبرد را به طور بنیادین دگرگون سازد.

پوتین در نشستی که به توسعه ناوگان دریایی اختصاص داشت، گفت: «به لحاظ تاریخی، ناوگان روسیه، نقشی مهم در تضمین توانایی‌های دفاعی این کشور، حفظ منافع روسیه در محیط جهانی و ایجاد موازنه ایفا می‌کند.»

وی افزود: «کشتی‌های مدرنی که اکنون به کار گرفته می‌شوند، مجهز به قوی‌ترین موشک‌هایی هستند که برد و دقت هدف گیری آن‌ها توسعه یافته است.»

پوتین همچنین گفت که کارایی این تسلیحات به حدی است که می‌تواند اوضاع جنگ را به طور بنیادین تغییر دهد و هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه روسیه را خنثی سازد.

گفتنی است در ماه مارس سال جاری میلادی، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود دو زیردریایی هسته‌ای با نام‌های «کازان» و «کنیاز (پرنس) ولادیمیر»، تا پایان سال به ناوگان دریایی این کشور خواهند پیوست که امکان افزایش توان دفاعی روسیه را فراهم و موقعیت روسیه را در اقیانوس‌های بین‌المللی تقویت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار