ضرابی خبر داد؛

اهدا هزار و ۲۰۰ بسته توانبخشی و بهداشتی به معلولان/ اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مطالبه اساسی معلولان

مدیرعامل انجمن معلولان ضایعات نخاعی از اهدای هزار و ۲۰۰ بسته لوازم توانبخشی و بهداشتی به معلولان خبر داد.

اهدا هزار و ۲۰۰ بسته توانبخشی و بهداشتی به معلولان/ اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مطالبه اساسی معلولانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ضرابی مدیرعامل انجمن معلولان ضایعات نخاعی در مراسم اهدا لوازم توانبخشی و بهداشتی به معلولان به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار کرد: ما معلولان باید مطالب گر حقوق خود باشیم تا حداقل هرسال یک قدم در جهت رسیدن به حقوق معلولان جلو رویم.

ضرابی با بیان اینکه مددجویان بهزیستی فراموش شدگان جامعه هستند، بیان کرد: مشکلات اقتصادی در جامعه بسیاری از مددجویان ضایعه نخاعی را تحت فشار قرار داده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار باعث افزایش چندبرابری قیمت لوازم توانبخشی و بهداشتی شده است، در حالی که بسیاری از معلولان درآمدی ندارند و تمام درآمد آن‌ها از مستمری است که بهزیستی پرداخت می‌کند.

مدیرعامل انجمن معلولان ضایعات نخاعی اضافه کرد: بهترین کار در چنین شرایط برای معلولان آن است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها لوازم توانبخشی و بهداشتی را تهیه کرده و در روز جهانی معلولان به آن‌ها هدیه کنیم.

ضرابی گفت: هزار و ۲۰۰ بسته لوازم توانبخشی و بهداشتی برای معلولان تهیه شده که امروز به صورت حواله در اختیار معلولان و یا خانواده هایشان قرار می‌گیرد و تا ۱۰ روز فرصت دارند با این حواله‌ها لوازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ لوازم توانبخشی و ۷۰۰ لوازم بهداشتی است کمک بزرگی نیست، اما در چنین شرایطی آرام کننده است، هرچند که سازمان بهزیستی چند ماهی می‌شود که کمک هزینه بهداشتی را پرداخت نکرده است.

مدیرعامل انجمن معلولان ضایعات نخاعی تصریح کرد: مشکل واقعی و مطالبه اساسی معلولان در ایران، اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت است، چراکه اگر این قانون ۳۰ ماده‌ای به صورت کامل اجرا شود و اعتبارات لازم در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد، مشکلات معلولان حل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: معلولان سرپرست خانوار به تعداد اعضای خانواده مستمری می‌گیرند


ضرابی بیان کرد: ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که مربوط به حق معیشت می‌شود به شکل محدود اجرا شده است و فقط ۱۹۱ هزار خانواده از انبوه معلولان کشور این حق دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدام برای عدم اجرایی قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بگویند بودجه نیست، پذیرفتنی نیست و جامعه معلولان باید به صورت قانونی حق واقعی خود را مطالبه کنند و برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بودجه مشخص شود تا همه معلولان بهره ببرند، اگر این قانون به طور کامل اجرا شود بخش بزرگی از مشکلات معلولان حل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار