زمین‌گیر شدن شبکه حمل و نقل فرانسه با اعتصاب کارگران

سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه اعلام کرد این گروه در اعتصابات آتی در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی است، قادر خواهد بود تنها ۱۰٪ از جابجایی حمل و نقل ریلی را تضمین نماید.

زمین‌گیر شدن شبکه حمل و نقل فرانسه با اعتصاب کارگرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دامنه ، منابع خبری اعلام کردند شبکه حمل و نقل ریلی و هواپیمایی فرانسه به دلیل اعتصاب کارگران این بخش در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی روز پنجشنبه آتی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد این گروه در پنجشنبه که روز اعتصابات در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی است، قادر خواهد بود تنها ۱۰٪ از جابجایی حمل و نقل ریلی را تضمین نماید.

این در حالی است که دور تازه اعتصاب‌ها در فرانسه از پنجشنبه شروع می‌شود و به همین خاطر یک پنجم تمام پرواز‌های شرکت ایرفرانس روز پنجشنبه لغو خواهند شد.

ایر فرانس (شرکت هوایی فرانسه) و خطوط ریلی پاریس، پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی با اعتصاب مواجه خواهند شد.

مرکز هوانوردی فرانسه نیز سه شنبه اعلام کرد که ۲۰ درصد پرواز‌ها در پنجشنبه لغو می‌شود.

سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه دلیل این موضوع را بسیج اعتصاب گسترده و شدید کارگران راه‌آهن در روز پنجشنبه اعلام کرده است. سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه (SNCF) که در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مرکزی این شرکت سخن می‌گفت، تصریح کرد: در روز اعتصاب، از هر ده قطار سریع السیر تنها یک قطار فعالیت خواهد کرد؛ همچنین از هر ده قطار بین شهری، تنها یک قطار قادر به ارائه سرویس حمل و نقل خواهد بود.

وی افزود: «اعتصاب روز پنج شنبه سبب شده است که از هر ترانسیلین نیز یک قطار در شبکه ریلی، رفت و آمد داشته باشد. ترانسیلین، یک شبکه راه‌آهن حومه‌ای در ناحیه ایل-دو-فرانس است.»

به همین دلیل در نواحی منطقه‌ای بریتاین و اوسیتانی، عملا حمل و نقل سریع السیر صفر خواهد بود و شبکه منطقه‌ای سریع السیر با اختلال روبرو می‌شود. سخنگوی راه آهن فرانسه گفت: اعتصابات روز پنج شنبه بسیار قوی است و شبکه حمل و نقل را با بی نظمی و نابسامانی شدید روبرو خواهد کرد.

بر اساس برنامه اصلاح نظام بازنشستگی، دولت فرانسه قصد دارد با هدف جبران کسری بودجه خود، از هزینه‌های دولتی بکاهد. در طرح اصلاحات، علاوه بر افزایش سنوات خدمت و کاهش حقوق بازنشستگان، دولت دست به تعدیل نیرو خواهد زد که این موضوع، نگرانی کارکنان و کارگران در بخش‌های مختلف را برانگیخته است چرا که معتقدند این طرح، وضعیت اسفناک کارگران و کارمندان را، فاجعه بارتر خواهد کرد.

در روز‌های گذشته کشاورزان و دانشجویان فرانسه نیز در اعتراض به سیاست‌های مکرون اعتراض‌هایی را برپا کردند. کشاورزان اطراف پایتخت فرانسه هفته گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور با بیش از ۱۰۰۰ تراکتور در مسیر‌های تردد جاده‌های حومه پاریس اختلال ایجاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار