آمادگی علوم پزشکی تربت جام برای مقابله با آنفولانزای انسانی

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تا کنون هیچ مورد حادی از آنفولانزا در شهرستان تربت جام مشاهده نشده است.

آمادگی علوم پزشکی تربت جام برای مقابله با آنفولانزای انسانیمحمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با بررسی به عمل آمده و همکاری معاونت درمان دانشکده اتاق ایزوله در بخش داخلی بیمارستان سجادیه تربت جام در نظر گرفته شده است و باید با همکاری همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آموزش به مردم برای پیشگیری از بیماری انجام شود.

او بیان کرد: آنفلوانزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تصریح کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا و گسترش همه‌گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند. افراد درصورتی‌که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده و حتماً از ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند.
 
 افکار با اشاره به رعایت بهداشت فردی به خصوص شتسشو منظم دست با مواد ضد عفونی گفت: پرهیز از دیده بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و عدم حضور در محل کار تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری از راهکار‌های اصلی برای پیشگیری از این بیماری است.

او افزود: افراد در صورت ابتلا به این بیماری در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه و از هر گونه فرایند خوددرمانی خودداری کنند.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.