حناچی در برنامه نگاه یک مطرح کرد؛

۱۴ دستگاه متولی آلودگی هوا هستند/راه حل رفع آلودگی هوا کاهش آلاینده‌ها در محدوده شهر هاست

شهردار تهران گفت:امروز ۱۴ دستگاه در موضوع آلودگی هوا مسئولیت دارند.

14 دستگاه متولی آلودگی هوا هستند/راه حل رفع آلودگی هوا کاهش آلاینده‌ها در محدوده شهر هاستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در برنامه نگاه یک اظهار کرد: بعد از دوران پر تلاطمی که پشت سر گذاشتیم ایجاد آرامش اولویت بندی برای اجرای طرح‌های شهری و پیگیری قول‌هایی که به مردم دادیم در اولویت بود.

وی افزود:احیای فضای سبز یکی از اولویت‌های ما بود و همانطور که قول دادیم و رهبری هم تاکید داشتند به احیای فضای سبز را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار تهران گفت: حفظ باغ‌ها در تهران برای ما مهم بود که در این زمینه اقدامات مهمی انجام شد. پارک‌ها و فضای سبز را اضافه کردیم.

حناچی افزود: راه حل رفع آلودگی هوا کاهش آلاینده‌ها در محدوده شهر هاست. امروز از قزوین تا فیروزکوه تحت تاثیر تهران هستند.اینکه آلودگی هوا راه حل ندارد را قبول ندارم و باید وسایل نقلیه آلاینده و موتور‌ها و وسایل دودزا را کنترل کنیم.

وی بیان کرد:تعطیلی مدارس ۳۰ درصد روی ترافیک و کاهش آلاینده‌ها تاثیر دارد. در شرایط عادی جمعه‌ها بعد از ظهر از ساعت ۱۰ شب به بعد شاهد افزایش آلاینده‌ها به دلیل حضور ماشین‌های سنگین هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح ترافیک در بسیاری از کشور‌های دنیا برای کاهش آلودگی هوا و کنترل ترافیک اجرا می‌شود، گفت:امروز ۱۴ دستگاه در موضوع آلودگی هوا مسئولیت دارند، یک پارچگی در تصمیمات می‌تواند به رفع بهتر آلودگی هوا کمک کند؛ شهرداری بخشی از پروسه مدیریت آلودگی هوا است.

شهردار تهران افزود: ما در خط ۶ و ۷ خطوط را ایجاد کردیم و اصلی‌ترین گلوگاه واگن مترو است که اگر واگن اضافه شود، ازدحام روی سکو را نخواهیم داشت.

حناچی با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی گفت: بعد از تغییرات قیمت بنزین روی ناوگان اتوبوسرانی فشار می‌آید که در این شرایط خرید اتوبوس آماده می‌تواند کمک کند و در کوتاه مدت بر روی تسهیل سفر شهروندان تاثیر گذار باشد.

او در تشریح تأمین منابع مالی ادامه داد: اگر بخواهیم با فروش شهر امورات را بگذرانیم نتیجه‌ای متفاوت برای شهر خواهیم داشت و ما تلاش کردیم این تغییر را در اداره امور شهر داشته باشیم که باید اعلام کنم شرایط امروز شرایط سختی است و باید بگویم دو لایحه درآمد‌ پایدار و ارزش افزوده در مجلس ارائه شده است که فردا لایحه درآمد پایدار بررسی می‌شود.

شهردار تهران افزود: ما در مدیریت شهری شهر را ارزان‌تر اداره می‌کنیم.

حناچی گفت: ما پروژه‌های عمرانی نیز در شهر احداث می‌کنیم و به عنوان مثال در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن آسفالت در پایتخت ریخته شده است و زیرگذر گیشا، استاد معین، تونل آرش-اسفندیار از اقدام‌های عمرانی مدیریت شهری است و نسل جدید پروژه‌های شهری همسو با شعار شهری انسان محور است.

او ادامه داد: ما در مدیریت شهری پروژه‌ای مانند پل صدر نخواهیم داشت و به جای فضا‌های عمومی را گسترش می‌دهیم و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

شهردار تهران افزود: ما پروژه (LRT حمل و نقل ریلی روی زمین) تهران را مطرح کردیم و خیابان ولیعصر این ظرفیت را دارد و به وسیله آن خیابان ولیعصر را دوطرفه کنیم و یا خیابان جمهوری و محدوده بازار تهران نیز این پتانسیل را دارد که آن‌ها بخشی از برنامه‌های مدیریت شهری است که نمی تواند با حضور بخش خصوصی و بدون هزینه کرد شهرداری انجام شود.

حناچی در تشریح وضعیت معماری پایتخت گفت: بحث مناسب سازی فضای شهری و آرام کردن شهر از موضوعاتی است که از شعار ما بوده است و به طور حتم اگر نتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم، باری بر روی دوش شهر ایجاد نمی‌کنیم و در بحث استفاده از نما‌ها به دنبال دوری از اهانت به تمدن خود هستیم که حساسیت‌های ویژه‌ای روی این موضوع تشکیل شده است.

او با اشاره به موضوع فروش صندلی اتوبوس ادامه داد: این موضوع اشتباه یک خبرگزاری بود.

شهردار تهران افزود: در جشنواره تهران هوشمند رئیس اتوبوسرانی گفت یک شرکت برنامه‌ای برای ناوگان مازاد اتوبوسرانی تهیه کرده است که می‌توان به صورت اینترنتی درخواست مسافر را دریافت کنند و باید تاکید کنم افزایش نرخ بلیت نداریم و ما باید از دوش شهروندان در این شرایط اقتصادی باری برداریم.

حناچی گفت: بیش از ۲۴۰ مرکز میدان میوه و تره بار داریم که به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند و در نظر سنجی‌های ما شهروندان بسیار از خدمت رسانی میدان میوه و تره بار راضی هستند.

او با اشاره به وضعیت پسماند گفت:در بخش حمل ۷ هزار تن‌زباله روزانه به ۶ هزار تن کاهش پیدا کرده است و تفکیک پسماند باید از خانه شهروندان آغاز شود و بسیاری از پسماند‌ها که نیاز به انتقال به مرکز آرادکوه ندارد در ایستگاه‌های بین مسیر تفکیک می‌شود و در ادامه نیز ما به دنبال تهیه کمپوست از زباله های‌تر هستیم.

شهردار تهران افزود: به دنبال آن هستیم دفن پسماند را به صفر برسانیم که تا رسیدن به این هدف فاصله داریم.

حناچی با اشاره به وضعیت تاکسیرانی گفت: استفاده از تسهیلات و منابعی که بهره کمتری بخواهد رانندگان را تشویق به تبدیل و اسقاط خودرو خود می‌کند که با کمک دولت شاید بتوانیم میزان تاکسی‌های ورودی را افزایش دهیم.

او با اشاره به طرح‌های نیمه کاره در پایتخت گفت: به سمت طرح‌هایی که اولویت اجرا دارد حرکت می‌کنیم و باید گفت بخشی از طرح مربوط به طرح تفصیلی است که مانیز با توافق آن را انجام می‌دهیم، اگرچه تعدادی از مالکان نیز با ما توافق نمی‌کنند، اما باید گفت این موضوع یک بحث حقوقی است و ما تلاش می‌کنیم در طرح‌های درجه یک مدیریت شهری مالکان را به گونه‌ای راضی به اجرای طرح کنیم.

شهردار تهران با اشاره به برف آبان ماه گفت: هفته قبل برف در شورای معاونین رئیس سازمان هواشناسی نیز حضور داشت و اعلام کرد ما تا انتهای آبان ماه بارش برف نخواهیم داشت.

حناچی گفت: این طور نبود که آمادگی برای بارش برف نداشته باشیم، اما حجم بارش برف در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای به ۳۰ سانتی متر رسید که موجب شد ما نیرو‌های خود را به وسیله مترو به مناطق درگیر برف اعزام کنیم.

او ادامه داد: آمادگی برای بارش برف وجود داشت، اما امکان‌عملیاتی شدن آن وجود نداشت و این نیز درسی برای مدیریت شهری بود.

شهردار تهران افزود: بوی بد تهران برای دومین بار است که حادث شد و ما در ساعات‌های اولیه که بو استشمام شد گزینه‌های مختلفی مطرح شد.

حناچی گفت: ما در آن روز وزش باد جنوبی داشتیم و اطلاعات که به ما رسید با منطبق کردن آن‌ها بر روی نقشه احتمال بوی فاضلاب مطرح شد و در موردی دیگر فرضیه بوی گاز مطرح شد که تمام فرضیه‌ها در حال بررسی است.

او در توضیح حواشی ایجاد شده مبنی بر حذف نام شهدا از معابر پایتخت گفت: شهدا ارزش این کشور هستند و ما پیرو این اتفاق موضوع را بررسی کردیم و اطلاعات خود را به کمیته ویژه شورای شهر ارایه کردیم.

حناچی ادامه داد: ۱۵ هزار معبر مورد بررسی قرار گرفت و عمده این داستان تنها ۲ دهم درصد است و باید اعلام کنم تمام این موارد مربوط به سال ۹۴ بود که مدیریت شهری ما روی کار نبود.

شهردار تهران افزود: ما وظیفه داریم که به صورت مسمتر این موضوع را مورد پایش قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار