مجلس سنای افغانستان: پاکستان عامل ترور «ناکامورا» است

مجلس سنای افغانستان اعلام کرد که سازمان اطلاعاتی پاکستان عامل ترور «ناکامورا»، امدادگر ژاپنی و پنج همکار افغانستانی او در ولایت ننگرهار است.

مجلس سنای افغانستان: پاکستان عامل ترور «ناکامورا» استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای افغانستان اعلام کرد که سازمان اطلاعاتی پاکستان عامل ترور «ناکامورا»، امدادگر ژاپنی و پنج همکار افغانستانی او در ولایت ننگرهار است.

مجلس سنای افغانستان ضمن بیان این مطلب از دولت خواسته است که این موضوع را به صورت جدی در سطح بین المللی مورد پیگیری قرار دهد.

فضل هادی مسلمیار، رئیس سنای افغانستان ضمن اشاره به کارکردهای داکتر ناکامورا گفت: او از سوی سازمان اطلاعات پاکستان کشته شده است زیرا وی یک هفته پیش از کشته شدنش، پروژه‌ ساخت یک بند دیگر را بر دریای کنر افتتاح کرده بود.

اعضای مجلس سنا تاکید کردند: پاکستان به خاطر منافع آبی خود و مهار قسمتی از آب دریای کنر که در پروژه‌های زراعتی ناکامورا به کار گرفته می‌شد، قتل وی را سازمان دهی کرده است.

گفتنی است که هفته گذشته موتر حامل داکتر ناکامورا در ولایت ننگرهار هدف حمله تروریستی قرار گرفت، که در نتیجه آن شش تن به‌شمول  ناکامورا کشته شدند.

داکتر تستو ناکامورا از 16 سال پیش در زمینه مدیریت کشاورزی، آب‌ها و جنگل‌ها در افغانستان فعالیت می‌کرد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز شهروند افتخاری افغانستان را به او اعطا کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.