تاثیر باور نکردنی خروپف بر افزایش طلاق

دانشگاه کوئین کانادا طی انجام تحقیقاتی بر روی چندین زوج تاثیر خروپف در تخریب روابط زن و شوهر و در نهایت جدایی آنها را تایید کرد.

تاثیر خروپف بر افزایش طلاقبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نیازهای مهم بدن انسان، خواب است که به اندازه خوردن و آشامیدن، اهمیت دارد و همانطور که برآورده نشدن سایر نیازها می تواند برای بدن مضر باشد، نبود خواب کافی هم سلامت بدن را به خطر می‌اندازد. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند موجب اختلال در خواب شوند، یکی از آنها خروپف کردن است که گاهی به شدت آزاردهنده می‌شود.

معمولا در همه خانواده‌ها حداقل یک نفر وجود دارد که هنگام خواب خروپف می‌کند و سبب اختلال خواب سایرین می‌شود. كسانی كه استراحت كافی ندارند مستعد ابتلا به اشتباهات بیشتری هستند، به آرامی فكر می كنند و سطح بهره وری كمتری دارند.

اما نکته قابل توجه این است که در برخی موارد گریز از خروپف اجتناب ناپذیر است و هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد؛ مثلا  زمانی که شریک زندگی‌تان خروپف می‌کند، این موضوع  گاهی حتی منجر به جدایی می‌شود. خروپف شریک زندگی‌تان اغلب در خواب شما اختلال ایجاد می کند و بیدار کردن همسرتان از خواب، سبب ناراحتی  او  شده و همین امر روی رابطه‌تان تاثیر خواهد داشت. در این شرایط زوجین از یکدیگر دور شده و رابطه‌شان آرام آرام رو به سردی می‌رود. به دنبال آن فضای خانه منفی می‌شود. یک فضای منفی در خانه می تواند منجر به استرس ، التهاب ، تغییر در اشتها و حتی ضعف سیستم ایمنی بدن و در نهایت منجر به بحث‌های طولانی می‌شود.


بیشتر بخوانید: راهکار‌های طب سنتی برای اینکه شب‌ها خروپف نکنید


دانشگاه کوئین کانادا به تازگی مطالعه‌ای را در زمینه  تأثیرات خروپف بر روابط زن و شوهرها و همچنین سلامت افراد انجام داده‌ است که بر مبنای آن، محققان دریافته‌اند که خروپف نه تنها تاثیر مستقیم بر شنوایی آنها داشته و سبب بروز  آپنه خواب شدید می‌شود، بلکه در پاره‌ای از موارد به دلیل آزردگی بسیار افراد و تاثیراتی که اختلالات خوابی بر رفتار و عملکرد آنها دارد، منجر به جدایی و طلاق می‌شود. 

طبق تحقیقات این دانشگاه،  آسیبی که خروپف بر شنوایی افراد می‌گذارد معادل با آسیب خواب در کنار ماشین آلات صنعتی است. صداهای بلند همچنین می توانند فشار خون را بالا ببرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار