احتمال همکاری سامسونگ و مدیاتک برای تولید گوشی‌های میان‌رده 5G

در جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی احتمال همکاری سامسونگ و مدیاتک برای تولید گوشی‌های میان‌رده 5G مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تراشه‌ها یکی از مهم‌ترین عضوهای محصولات هوشمند هستند. این بخش‌ها با وجود این که بسیار کوچک هستند بسیاری از قسمت‌های مختلف دستگاه را کنترل می‌کنند. شرکت‌های مختلفی در حال ساخت پردازنده‌ها هستند اما تنها بعضی از آن‌ها توانسته‌اند توجه شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، اپل و هوآو را به خود جلب کنند. یکی از این شرکت‌ها مدیاتک (Mediatek) است.

مدیاتک و تراشه 5G مقرون به صرفه

مدیاتک به تازگی کارهای زیادی انجام داده است. از آن‌ها می‌توان به معرفی تراشه رده‌بالای Dimension 1000 5G اشاره کرد. همچنین این شرکت اخیرا از یک تراشه جدید برای اینترنت 5G با شماره مدل‌های MT6885 و MT6873 رونمایی کرده است که قیمت مناسبی نیز دارد. این تراشه‌ها به احتمال زیاد در تلفن‌های شیائومی، ویوو و حتی هواوی ظاهر می‌شوند اما طبق گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند سامسونگ نیز با این شرکت تایوانی همکاری خواهد کرد.

احتمال همکاری سامسونگ و مدیاتک برای تولید گوشی‌های میان‌رده 5G


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از چهار میلیون تومان


همکاری احتمالی سامسونگ و مدیاتک

طبق گزارش هایی که اخیرا در این باره منتشر شده، سامسونگ برای تراشه‌های کم مصرف 5G در حال مذاکره با MediaTek است. گفته می‌شود قرار است این تراشه‌های مقرون به صرفه برای برخی از مدل‌های گلکسی A و گلکسی M استفاده شوند. این مسئله در راستای تلاش این شرکت برای برون سپاری برخی از تولیدات برای مدل‌های میان رده است. مدیاتک نیز با توجه به توانایی‌های خوبی که دارد می‌تواند مهره‌ی مهمی در این زمینه باشد.

هنوز هیچ چیزی در این زمینه به طور کامل و صد در صد تائید نشده است و ما باید مثل همیشه صبر خودمان را بیشتر کنیم. احتمال خیلی زیاد ۲۰۲۰ سالی است که گوشی‌ها و تراشه‌های 5G دنیای فناوری را پر می‌کنند و مسیر پر فراز و نشیب خود را به اوج می‌رسانند. سامسونگ با این همکاری می‌توان تمرکز خود را بیشتر روی مسائلی بگذارد که مهم‌تر هستند. با این کار سامسونگ نشان داده است که نتیجه نهایی بیشتر از انحصارطلبی برای این شرکت ارزش دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار