ایجاد علائم کمک ناوبری مجازی برای نخستین بار در بنادر شمالی

معاون دریایی بندرامیرآباد از بکارگیری علائم کمک ناوبری مجازی در بندر امیرآباد برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حبیب اله طالبی معاون دریایی بندرامیرآباد با اشاره به اینکه کاربرد تجهیزات الکترونیکی ناوبری، نصب سیستم سامانه شناسایی خودکار (AIS)، سیستم اطلاعات و نمایشگر نقشه‌های الکترونیکی و رادار بر روی کشتی‌ها رو به افزایش است گفت: علائم کمک ناوبری مجازی (virtual AtoN) نیز به عنوان یکی از انواع علائم کمک ناوبری به عنوان بستری لازم در این راستا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با تأکید بر حفظ، نگهداری و تعمیرات علائم فعلی کمک ناوبری فیزیکی موجود در کانال‌های دسترسی، افزود: جهت افزایش سطح ایمنی دریانوردی، نوع جدیدی از این علائم، با عنوان علائم کمک ناوبری مجازی در کانال دسترسی بندر امیراباد قرار گرفته است.

طالبی در تشریح نحوه عملکرد علائم کمک ناوبری مجازی گفت:در این روش با نصب دستگاه گیرنده و فرستنده ساحلی در بندر، موقعیت‌های حساس از دید ناوبری از قبیل حاشیه کانال، نقاط کم عمق و مهم در حفظ ایمنی ناوبری کشتی تعیین و نسبت به برنامه ریزی و تدوین بازه‌های ارسال سیگنال اقدام می‌گردد و پس از ارسال مستمر در بازه زمانی تعریف شده، کشتی قادر خواهد بود از طریق تجهیزات الکترونیکی ناوبری نظیر AIS، رادار و ECDIS علائم را مشاهده و در امور ناوبری ایمن کشتی از آن بهره گیرد.

او با اشاره به اینکه ۴ مورد از این نوع علائم جهت مشخص نمودن حاشیه کانال بندرامیرآباد بکار گیری شده است ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با افزایش تعداد این علائم و استفاده از سایر تجهیزات مدرن دریایی شاهد ارتقاء ایمنی تردد کشتی‌ها توسط راهنمایان و افسران کشتی باشیم.

بیش از هزار فروند کشتی، سالانه با ایمنی کامل به آب‌های بندر امیراباد وارد می‌شوند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار