معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم مطرح کرد؛

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در قم

مهرداد غضنفری گفت:از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی رونق تولید و اشتغال در قم پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در سی و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جذب این میزان تسهیلات بانکی را قابل قبول دانست و بر لزوم بررسی و رفع موانع پیش روی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بیشتر تاکید کرد.

او افزود:از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در زمینه رونق تولید و اشتغال استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه، استان قم در زمینه رونق تولید دارای رتبه تک رقمی در کشور است گفت: در حوزه کشاورزی و گردشگری رتبه سوم و در حوزه صنعت رتبه ۹ کشور متعلق به قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با بیان اینکه سهم اعتبارات استان قم از محل تبصره ۱۸ چهارصد و پنجاه میلیارد تومان است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

محمود سیجانی با بیان اینکه استفاده از اعتبارات تبصره ۱۸ مهمترین فرصت برای جذب سرمایه‌های ملی در بخش رونق تولید می‌باشد گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقش ویژه‌ای در جذب ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از سهم استان از محل این اعتبارات دارند که باید از این فرصت استفاده کنند.

او گفت: معرفی ۱۵ واحد صنعتی برای جذب تسهیلات بانکی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

در این جلسه مقرر شد ۱۷ طرح به مبلغ ۲ میلیارد تومان هم در حوزه کشاورزی برای بررسی و ارائه تسهیلات به بانک‌ها معرفی شود.

بررسی و رفع مشکلات زیر ساختی در حوزه برق واحد‌های شهرک‌های صنعتی و تلاش برای فعال شدن واحد‌های تولیدی کاملا راکد با هدف افزایش ظرفیت تولید و اشتغال از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.