آیت الله سبحانی در دیدار سردار مومنی:

معضل اعتیاد ریشه در توطئه دشمنان دارد/اعتیاد زنان به مواد مخدر نگران کننده است

آیت الله سبحانی گفت:معضل تریاک برغم ممنوعیت کشت آن، نشان دهنده دستی درخارج است که می‌خواهد جوانان را از کار بازدارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید سه شنبه شب در دیدار با اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: تاریخچه ایران دست من است، در آن نظام سابق کشت تریاک در ایران بود، ولی با این حال آلوده این قدر نبود.

او  افزود: در تبریز که مدتی در آنجا زندگی کردم، کمتر کسی را می‌شناختم که آلوده به تریاک باشد، و آلودگی به تریاک یک عیب بزرگی بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه این همه آلودگی به تریاک در کشور با وجود ممنوعیت آن نشان دهنده دست‌های خارجی است، عنوان کرد: نمونه آن کشور همسایه ما افغانستان است که پس از آمدن آمریکا به این کشور کشت تریاک محل درآمد آنهاست.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها آمدند تا با کشت تریاک جوانان کشور‌های اسلامی را آلوده کنند.

آیت الله سبحانی خطاب به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کاری کنید که قاچاقچیان مواد مخدر در همان مرز‌های کشور گرفتار شوند، چون داخل که می‌آیند درمیان خرده فروشان پخش می‌کنند، جمع کردن آن‌ها مشکل است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر بشود سرچشمه مواد مخدر را محکم بگیریم، مصرف در داخل کشور نیز کمتر می‌شود.

آیت الله سبحانی همچنین اعتیاد زنان به مواد مخدر را نگران کننده دانست، و گفت: در نظام سابق اینکه زنی آلوده به تریاک باشد خیلی نادر بود.

او اضافه کرد: بدتر از آن این است که چهار درصد دانشجویان آلوده به تریاک هستند، همه این‌ها نگران کننده است، چون سازنده کشور جوانان هستند.

آیت الله سبحانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه گفت: صدا و سیما باید به جای برخی فیلم‌های کم محتوا یک مقداری مسائل را از زبان همین آلوده‌ها تبیین کند.

او عنوان کرد: یکی دو سال گذشته در روزنامه می‌خواندم که در میدان شوش تهران معتادانی وجود دارند، و اینکه در تهران و مرکز کشور عده‌ای تریاک بِکِشَند و خواب آلوده باشند، پلیس کجا است؟، البته من انتقاد نمی‌کنم حرف دلم را می‌زنم، انشاءالله با خدمات ستاد مبارزه با مواد مخدر این عیب از کشور برداشته شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود کار مبارزه با مواد مخدر را الهی توصیف کرد و افزود: طبق فرموده قرآن کریم اگر کسی انسانی را از مرگ نجات دهد، مانند این است که همه انسان‌ها را نجات داده، بنابراین در این خصوص هر نوع خدمتی که توسط روحانیان، واعظان، صدا و سیما، گویندگان و نویسندگان انجام می‌شود، مصداق همین سخن قرآن است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.