توجه به قابلیت‌ها و استعداد‌ها اولویت فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی‌های کشور صورت گرفته که جهت گیری‌ها و نوع جریان‌ها همواره معطوف به حوزه دانش و دانشگاهی بوده که سبب شده توجه به قابلیت‌ها و استعداد‌ها کم شود.

توجه به قابلیت‌ها و استعداد‌ها اولویت فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز در دیدار با استاندار کرمان گفت: حوزه پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای تحولاتی در مسیر چگونگی بازار جدید را ایجاد کرده است و معتقدیم باید در این راستا به سمت استانداردنویسی پیش برویم.

او فقر و بیکاری را دو بال تخریب گر و بحران‌زا برای کشور دانست و افزود: متاسفانه به گونه این برنامه ریزی‌های کشور صورت گرفته که جهت گیری‌ها و نوع جریان‌ها همواره معطوف به حوزه دانش و دانشگاهی بوده و همین امر سبب شده توجه به قابلیت‌ها و استعداد‌های آدمی و ارزش کار از این طریق ضعیف شود و همین نگاه باعث شده تمامی تمرکز فارغ التحصیلان برای حکومت‌های دولتی باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان جامعه دانشگاهی در بحث اشتغال بوده، زیرا همه تمرکز در حوزه دولت است گفت: حدود ۳۰ درصد از جوانان کشور معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیستند که این آمار با آمار فارغ التحصیلان بیکار کشور یک نگرانی را در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند.

او تاکید کرد: آمار بیکاری نگران کننده و ایجاد اشتغال از طریق دولت و حکومت محال است لذا باید تغییری را مبنای کار خود قرار دهیم و به حوزه مهارت آموزی توجه کنیم.

اوسط هاشمی با بیان این مطلب که از طریق مهارت می‌توان جریانی را شکل داد که اثرات آن در جامعه دیده شود، افزود: به طور مثال طبق استاندارد‌ها ۱۰ درصد تولید فولاد هزینه جوش است و جوش صنعت‌زا است بنابراین اگر جمعی کار کنیم اثرگذاری آن بیشتر و بهتر خواهد بود و می‌توانیم به مرور مهارت آموزی را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار