فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت آموزان فنی وحرفه ای

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۴۰‌درصد متقاضیان آموزشگاه‌های این سازمان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت آموزان فنی وحرفه ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای کامپیوتری ایلیا با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای ۵هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی تدوین کرده است گفت: حداقل ۴۰ درصد متقاضیان از آموزشگاه‌ها در طول سال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و به این نتیجه رسیدند که باید از این دوره‌های مهارتی استفاده کنند.

او با اشاره به مدرک گرایی، دانش‌گرایی و مهارت‌گرایی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اقتصاد فعلی ما ۲۰ درصد بازار برای فارع التحصیلان دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید به سمت کارگاه‌های فنی پیش بروید و بخش قابل توجهی از آموزش‌ها گرایش به سمت خصوصی دارند و در مناطق محروم مراکز فنی و حرفه‌ای ورود می‌کند.

فهیمی، مدیر مجتمع آموزش آزاد فنی و حرفه‌ای ایلیا در این بازدید از قرارداد با شهرکت صنعتی استان در راستای آموزش نرم‌افزار‌های مدیریتی و دوره‌های آموزشی و رده‌های صنعتی خبرداد و گفت: سرفصل‌های آموزشی در این آموزشگاه ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی است.

او با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان از مهارت‌ها استفاده می‌کنند گفت: متقاضیان در این آموزشگاه در ۲ بخش افراد جویای کار و افراد شاغل هستند.

این آموزشگاه منتخب سه دوره استانی است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار