در نیروگاه رامین اهواز؛

عملیات تعمیرات نیمه اساسی استارت بویلر فاز یک و ۲ انجام شد

کارشناس نظارت نیروگاه رامین اهواز از انجام عملیات تعمیرات نیمه اساسی استارت بویلر فاز یک و ۲ این نیروگاه خبر داد.

محمد چهارلنگ کارشناس نظارت نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات تعمیرات نیمه اساسی استارت بویلر فاز یک و ۲ در این نیروگاه با استفاده از توان متخصصان بومی و بدون نیاز به فناوری خارجی انجام شد.

او افزود: در این عملیات با توجه اهمیت استراتژیک آب مقطر در راه اندازی و پایداری واحد‌ها مقرر شده کلیه باکس‌های قدیمی اکنومایزر با باکس‌های جدید ساخته شده تعویض شوند.

چهارلنگ تصریح کرد: در صورت نیاز لوله‌های ایرهیتر و همچنین دمپر‌های دود و هوا و مبدل‌های حرارتی، سرویس و احتمال تعویض آن‌ها وجود دارد.

به گفته کارشناس نظارت نیروگاه رامین اهواز، آب مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه از طریق واحد استارت بویلر به آب مقطر تبدیل شده و سپس به منظور تبدیل بخار به بویلر‌های نیروگاه انتقال داده می‌شود.

او ادامه داد: بخار تولید شده در بویلر‌ها با فشار ۲۴۵ اتمسفر و حرارت ۵۴۵ درجه سانتیگراد وظیفه چرخش روتور و پره‌های توربین را به عهده دارد و از چرخش این روتور غول پیکر در ژنراتور برق تولید می‌شود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.