چهارمین سالگرد شهید محمد رضا فخیمی/امر به معروف و نهی از منکر یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همان مبارزه با زبان در راه خدا بود که مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

چهارمین سالگرد شهید محمد رضا فخیمی/امر به معروف و نهی از منکر یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم (محمدرضا فخیمی) در مسجد امام حسین (ع) لاله تبریز گفت: امام راحل از طریق (زبانی) امر به معروف و نهی از منکر راه صحیح را به مردم نشان دادند و از راه باطل جلوگیری کردند و این گونه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، پس می‌توان گفت مبارزه توسط زبان با دشمنان خدا یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.


او یکی دیگر از راه‌های کمک به دین خدا را فدا کردن جان انسان در مواقع ضرورت در راه اسلام دانست و افزود: شهدا این راه را به همه ما نشان دادند و خوشا به حال کسانی که جان خود را در راه اسلام تقدیم کردند.


اویکی دیگر از راه‌های کمک به دین خدا را انفاق اموال انسان در راه خدا برشمرد و افزود: ساخت مساجد، احداث راه و احداث بیمارستان را از نصادیق کمک به دین خداست و هر فرد در راه خدا ودینش اموالش را خرج کند خدا به آن چندین برابر می‌افزاید.


در ابتدای مراسم سرهنگ صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: شهدای گرانقدر در گام اول انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) عهدی را که بسته بودن به آن عمل کردند و ما اینک در گام دوم انقلاب با رهبری امام خامنه‌ای با هدف تشکیل تمدن نوین اسلامی در جهان و زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله قدم خواهیم برداشت.


اوبا تاکید بر اینکه در این مراسم با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنیم و می‌گوییم تا آخرین قطره خون مدافع انقلاب هستیم، اظهار داشت: یکی از پیام‌های شهدای مدافع حرم مقابله با ضد ارزش یعنی استکبار است که باید در مقابل ظالم با پرچم‌های افرا شده به ایستیم و تمام خطوط دشمن و نیز خود دشمن را به درک واصل کنیم.

شهید «محمدرضا فخیمی» در ۲۸ آذر ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شدت مجروح و پس از دو روز ماندن در کما، به فیض شهادت نائل شد. این دلیر مرد ۲۴ ساله خطه آذربایجان، اصالتا از اهالی شهرستان هریس و ساکن تبریز بود که نخستین شهید مدافع حرم شهرستان هریس محسوب می‌شود.

شهید فخیمی ،تنها ۱۵روز از اولین اعزام خود به سوریه گذشته بود که به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهادت ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار