اهدا اعضای بدن بیمار مرگ مغزی نوش آبادی به بیماران نیازمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:اعضای بدن «عباسعلی ملایی» بیمار مرگ مغزی نوش آبادی به بیماران پیوند اعضا اهدا شد.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر محمد حاجی جعفری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: عباسعلی ملایی، بیمار مرگ مغزی ۶۳ ساله از ساکنین شهر نوش آباد با اهدا کبد و نسوج خود، زندگی دوباره‌ای به چند بیمار بخشید.

او، افزود: این بیمار به علت آنوریسم مغزی (بیماری عروق مغزی) در بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان بستری شده بود که پس از انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان و بررسی تیم‌های کارشناسی پزشکی و تائید مرگ مغزی بیمار، اعضای بدن وی با موافقت و رضایت خانواده اش برای اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

به گفته او، از ابتدای امسال تاکنون چهار مورد مرگ مغزی جهت اهدا عضو از کاشان به تهران اعزام شده است.

دکتر حاجی جعفری، با اشاره به این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، افزود: با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی و به دلایل متعدد متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

او، در پایان اظهارداشت: کسانیکه می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اهدا عضو ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.