از رکوردداری در تعداد زندانیان جهان تا بی خانمانی / واقعیات دردناک از زیر پوست آمریکا

در این مطلب می‌خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند در مورد ایالات متحده آشنا کنیم که شهروندان آمریکایی نمی‌خواهند از آن‌ها اطلاع داشته باشند یا دستکم آرزو می‌کردند که واقعیت نداشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی که پای رقابت‌پذیری و اقتصاد به میان می‌آید، ایالات متحده همواره در صدر گزارش‌ها قرار دارد، اما همه چیز برای آمریکا و آمریکایی‌ها به همین خوبی نبوده و این کشور در برخی موضوعات ناخوشایند نیز در رتبه اول قرار می‌گیرد. برای مثال در زمینه میزان مرگ و میر کودکان در اثر تیراندازی و نمایه صلح جهانی، ایالات متحده در رتبه‌های ناخوشایندی دیده می‌شود. آمریکایی‌ها نسبت به جایگاه بالای کشورشان در برخی فهرست‌های خوشایند دیدگاه خوبی دارند، اما موضوعات متعدد دیگری نیز در این کشور وجود دارد که هیچ آمریکایی به آن‌ها افتخار نمی‌کند. 


بیشتربخوانید: (تصاویر) زندگی بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس


 اکثر آمریکایی‌ها تا خرخره در قرض فرو رفته اند

در ایالات متحده، پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری برای تقریباً همه چیز امری عادی است، اما استفاده از این کارت‌ها در هیچ جای دیگری از جهان تا به این اندازه مقبولیت و شیوع نداشته است. تا یک دهه قبل، در آلمان نمی‌شد که خرید زیادی با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام داد و همین موضوع در مورد بسیاری از کشور‌های آسیایی و اروپایی نیز صدق می‌کرد. برای آمریکایی‌ها، اعتبار و بدهی سبکی پذیرفته شده و معمول از زندگی است. بخش بزرگی از فرهنگ آمریکایی را بازار‌های سرمایه‌داری مصرف-محور تشکیل داده که نشان می‌دهد مردم این کشور علاقه زیادی به خرید کردن دارند و این کار را با کارت‌های اعتباری انجام می‌دهند. چرا برای خرید یک کامپیوتر به شکل نقد چند ماه یا سال صبر کنید وقتی که می‌توانید با مقداری بهره برای ۵ سال آینده، همین الان آن را بخرید؟ این کار اگر چه در ظاهر ایده جالب و هوشمندانه‌ای است، اما در نهایت به انباشت بدهی منتهی می‌شود.

آمریکایی‌ها یک چیز را با کارت اعتباری خود می‌خرند و بعد چیزی دیگر و دیگر و دیگر و در نهایت، پیش از آنکه متوجه باشند به بدهی متوسط ۳۸،۰۰۰ دلاری برای هر نفر می‌رسند که هر ساله در حال افزایش است. ۳۸،۰۰۰ دلار برای بسیاری از مردم آمریکا عدد بسیار قابل توجهی است، اما وقتی که این عدد را در کل جمعیت کشور ضرب می‌کنید تازه متوجه اوج فاجعه بدهکاری این مردم خواهید شد. وقتی که این عدد متوسط را در کل جمعیت کشور و اطلاعات جمعیت‌شناسی ضرب می‌کنید به عدد کلی ۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار در کل اشکال بدهی می‌رسید. این عدد شامل بدهی‌های کارت‌های اعتباری با نرخ بهره متوسط ۱۷٫۴۱ درصدی است که البته از بهره بسیاری از بانک‌های خودمان باز کمتر است. حرف آخر اینکه مردم آمریکا در حال غرق شدن در بدهی هستند و هر ساله این مشکل بدتر می‌شود.

بی‌خانمانی و توزیع نامتوازن ثروت به یک معضل جدی برای ایالات متحده تبدیل شده است

بی‌خانمانی در سراسر جهان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و در حالی که می‌توان آن را در سراسر کشور‌های جهان و حتی کشور‌های توسعه یافته‌ای مانند فرانسه و بریتانیا نیز دید، ایالات متحده در این زمینه و در مقایسه با دیگر کشور‌های توسعه یافته شرایط بسیار بدتری دارد. بر اساس آمار سال ۲۰۱۸، حدود ۰٫۱۷ درصد از جمعیت این کشور در خیابان‌ها زندگی می‌کنند و اگر چه این عدد چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد، اما وقتی با محاسبه این درصد با جمعیت کلی کشور به عدد ۵۵۳،۰۰۰ می‌رسید متوجه عمق فاجعه بی‌خانمانی در ایالات متحده خواهید شد. بدترین ایالات در این زمینه کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا، واشنگتن، اوریگون و تگزاس هستند که از بیشترین تراکم جمعیت نیز برخوردارند و از همه شوکه کننده‌تر اینکه برخی از ثروتمندترین مردان و زنان کشور و جهان نیز در این این ایالات زندگی می‌کنند.

بی‌خانمانی یک معضل جدی است و خوشبختانه سازمان‌های خیریه و مردمی بسیاری در تلاشند که برای این افراد سرپناه‌های موقت و دائمی تهیه کنند. اما سوال مهم برای مسئولان ایالات متحده این است که چرا ثروتمندترین کشور جهان، این تعداد بی‌خانمان دارد؟ اقتصاد پیچیده ایالات متحده باعث شده که پاسخ ساده و سرراستی برای این سوال وجود نداشته باشد، اما شکافی واضح و وسیع بین ثروت ثروتمندترین و فقیرترین مردمان این کشور وجود دارد که گویای حقایق بسیاری است. از آنجایی که تعداد افراد بسیار ثروتمند ایالات متحده همواره اندک است، ۱ درصد ثروتمندان ایالات متحده ۴۰ درصد از ثروت ملی کشور را در اختیار دارند.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند در مورد ایالات متحده آشنا کنیم که شهروندان آمریکایی نمی‌خواهند از آن‌ها اطلاع داشته باشند یا دستکم آرزو می‌کردند که واقعیت نداشته باشند.

 ایالات متحده زیرساختی بسیار شکننده و لرزان دارد

اگر بالا آمدن این صفحه و ظاهر شدن مقاله حاضر خیلی طول می‌کشد صرفاً به این معنا نیست که در کشور‌های جهان سوم قرار دارید. علیرغم اینکه به عنوان کشور ابداع کننده اینترنت شناخته می‎شود، اما ایالات متحده در زمینه سرعت دانلود در اینترنت از بسیاری از کشور‌های دیگر عقب‌تر است. در زمینه سرعت اینترنت در میان ۱۴۱ کشور، ایالات متحده در رتبه سی و هشتم قرار دارد که این کشور را بالاتر از اسپانیا و پایینتر از پرتغال قرار می‌دهد. دلیل اصلی کم بودن سرعت اینترنت در ایالات متحده، هزینه بالای تعمیر و روزآمدسازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در کشور است.

اما این معضل تنها در بخش زیرساخت‌های ارتباطی نیست؛ جاده‌ها، پل‌ها، سدها، آبرسانی، سیستم انتقال نیرو و بسیاری زیرساخت‌های دیگر در این کشور فرسوده و در حال ویرانی است و هیچ کسی نمی‌خواهد هزینه تعمیر و بازسازی آن‌ها را بپردازد. در حالی که سیاستمداران این کشور دائماً از برنامه‌های خود برای بازسازی این زیرساخت‌ها حرف زده و عملاً کاری انجام نمی‌شود، بیش از ۴۷،۰۰۰ پل در ایالات متحده در شرایط اضطراری و در آستانه نابودی قرار دارند. جاده‌های کشور نیز در شرایط بدی قرار دارند و اگر تجربه رانندگی در آزادراه‌های ایالات متحده را داشته باشید این معضل را به خوبی حس خواهید کرد. بر اساس آمار تحقیقاتی، بیش از ۴۲،۰۰۰ مرگ در جاده‌های این کشور در اثر نارسایی جاده‌ها رخ داده است.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند در مورد ایالات متحده آشنا کنیم که شهروندان آمریکایی نمی‌خواهند از آن‌ها اطلاع داشته باشند یا دستکم آرزو می‌کردند که واقعیت نداشته باشند.

از رکوردداری در تعداد زندانیان جهان تا بی خانمانی / واقعیات دردناک از زیر پوست آمریکا

 ایالات متحده بیشترین تعداد زندانی را در جهان دارد

همه می‌دانند که ایالات متحده از نظر تعداد زندانی چیزی کم ندارد، اما حتی بسیاری از خود آمریکایی‌ها نیز نمی‌دانند که سیستم کیفری در این کشور تا چه اندازه بد عمل می‌کند. ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در جهان زندانی دارد. به ازای هر ۱۰۰،۰۰۰ شهروند آمریکایی، ۷۲۴ نفر در زندان به سر می‌برند که در ظاهر عدد بزرگی نیست، اما باید بدانید که این عدد برای کشور چین که جمعیتی نزدیک به سه برابر ایالات متحده داشته و پرجمعیت‌ترین کشور جهان است تنها ۱۱۸ زندانی به ازای ۱۰۰،۰۰۰ نفر است. همچنین وقتی عدد کلی زندانیان آمریکا را می‌بینید به بزرگی آن پی خواهید برد: ۲٫۲ میلیون نفر.

همچنین نرخ سکونت در زندان‌های این کشور نیز ۱۰۷٫۶ درصد است، بدین معنی که زندان‌های این کشور فضای کافی برای جای دادن به جمعیت زندانیان این کشور که به اندازه جمعیت کشور مقدونیه است را نداشته و برخی زندان‌ها بیش از ظرفیت خود زندانی دارند. کمبود فضا برای زندانیان تنها یکی از مشکلات آمریکایی‌های پشت میله‌هاست، زیرا از این میان، ۲۱ درصد به حبس‌های کوتاه مدت محکوم شده یا هنوز محکومیت قطعی خود را دریافت نکرده‌اند. اگر فردی نتواند مبلغ کفالت تعیین شده را بپردازد، باید تا زمانی که دادگاه رأی صادر کند در زندان بمانند حتی اگر در نهایت تبرئه شوند. این بدان معناست که، چون همه بیگناه هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، ایالات متحده بیش از ۴۶۰،۰۰۰ فرد بیگناه را در زندان‌های خود جای داده است.

معضل مراقبت‌های پزشکی در این کشور یک کابوس است

یکی از مهم‌ترین معضلات شهروندان آمریکایی سیستم بهداشت و درمان در این کشور است که از کنترل خارج شده و بسیاری از افراد تنها با وارد شدن به مراکز درمانی و بدون این که درمانی صورت گیرد باید هزاران دلار هزینه کنند. در زمینه هزینه‌های پزشکی باید بدانید که ایالات متحده در صدر کشور‌های جهان قرار دارد و بدون انجام اصلاحات کلی در بخش بیمه، درمان و مراقبت‌های طولانی مدت، این شرایط هر ساله بدتر نیز خواهد شد. ایالات متحده کشوری است که شهروندانش ممکن است با بیمار شدن ورشکست شده و تمامی پس‌انداز و سرمایه خود را از دست بدهند، اتفاقی که به وفور رخ می‌دهد. عبارت «ورشکستگی پزشکی» در ایالات متحده بسیار رایج است و ۶۶٫۵ درصد موارد ورشکستگی افراد به دلیل هزینه‌های درمانی رخ می‌دهد.

این موضوع باعث شده که بسیاری از بیماران از خیر درمان گذشته و سعی کنند از عمر کوتاهی که برایشان مانده لذت ببرند و خود و خانواده‌هایشان را دچار مشکلات مالی نکنند. هر روزه خبر‌هایی شنیده می‌شود از شهروندان آمریکایی که هزینه تهیه انسولین خود را نداشته و یا مقدار تزریق خود را کاهش می‌دهند که در ادامه به بدتر شدن بیماری و حتی مرگ منتهی می‌شود. قیمت بالای دارو‌های تجویزی باعث شده که بسیاری از افراد به خرید غیرقانونی دارو‌ها و وارد کردن همان دارو‌هایی که در ایالات متحده فروخته می‌شود از مکزیک و کانادا کنند، همان دارو‌هایی که خرید آن‌ها در کشور خودشان بسیار گرانقیمت‌تر است. البته این گرانی تنها به دارو‌ها مربوط نمی‌شود بلکه موضوعی کاملاً روتین در مورد دیگر فرآیند‌های درمانی است. برای مثال هزینه یک MRI در ایالات متحده به طور متوسط ۱،۱۱۹ است در حالی که همین کار در استرالیا با هزینه ۲۱۵ دلار انجام می‌شود.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.